Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
rdos
Medlem
|
Re: Jag är inte rasist
Blir det våldsamheter kan man nog räkna med att dessa är ifrån nazistgrupper. Jag kan slå vad om att SD/ND inte kommer att göra några motdemonstrationer.
|
5 juni 2010, 18:03 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Det där inlägget av CRA är alltså inaktuellt. Hon hade fått felaktiga uppgifter:
|
5 juni 2010, 19:02 |
|
|
Orion
Medlem
|
Har du ännu inte förstått skillnaden mellan kämpande aktivister i antifascistiska organisationer som AFA och rasistiska våldsverkare från naziströrelser som VAM?
|
5 juni 2010, 20:04 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Ja, jag "missförstod" eller rättare sagt orkade inte ta reda på vilka arrangörerna var och fick för mig att det någon skrev om AFA stämde. Det gör det alltså ICKE. Arrangörerna var STARK.
Och det där våldtjatet kan ni stoppa upp. Det är symptomatiskt för dagens invandrarfientliga grupper att framställa sig som martyrer och demonstrera under paroller som "Stoppa våldet", samtidigt som flera av deras ledare är dömda för grova våldsbrott och till och med mord! Så även om just ni på det här forumet anser er stå för något annat så gäller det sannerligen inte för de organisationer ni sympatiserar med. Så vi är nog lika goda kålsupare allihop. Lägg ner det där kortet alltså, den är värdelös.
|
5 juni 2010, 20:52 |
|
|
rdos
Medlem
|
|
6 juni 2010, 10:03 |
|
|
rdos
Medlem
|
Nu blandar du ihop korten. Det är säkert så att det inom högerextrema / nazistiska grupper förekommer ledare med digra brottsregister, men inte inom SD/ND. Folk som gjort grova brott får inte vara företrädare för dessa organisationer. Dessutom har folk med riktiga högerextrema åsikter rensats ut, och partiprogrammen är i mitten, inte till höger. Så, nej, det är inte symptomatiskt alls. Det finns en stark icke-våldslinje inom SD/ND.
|
6 juni 2010, 10:08 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Då förutsätter jag att Mark Abrahamsson, ND's ledamot i kommunfullmäktige i Södertälje rensats ut.
|
6 juni 2010, 11:02 |
|
|
rdos
Medlem
|
Tror inte det. Marc Abrahamsson blev friad i hovrätten, och enligt NDs version av händelseförloppet så var det (som vanligt) vänsterextremister som låg bakom. Länk: http://www.nd.se/nyheter/pressmeddeland ... o+Unia&x=0Vem som talar sanning och vem som ljuger kan vi inte veta, men det faktum att han inte kunde dömas för brottet han var åtalad för, utan istället blev dömd för något flumbrott säger nog en del.
|
6 juni 2010, 12:00 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Omvändelse under galgen för att man insåg att man kanske var rökt på litet sikt som politiskt parti, efter alla avslöjanden olika forskare kom med för några år sedan, om man inte rensade ut uttalade nazister och kända brottslingar ur fasaden. (Och till fasaden måste givetvis också det offentliga partiprogrammet räknas.) Då måste en seriös granskare ställa sig frågan hur djupt det omtänkandet går - om det beror på taktiska insikter eller om det verkligen är en omvändelse till demokratiska eller humanitära ideal.
En sådan granskning i fall som det här är dessutom en viktig, kanske på litet sikt avgörande, fråga för demokratins (sådan den nu är) hälsa och fortbestånd.
Men även detta finns att läsa tragglat om på Aspergerforum.
|
6 juni 2010, 13:19 |
|
|
rdos
Medlem
|
Men det är väl självklart att ND/SD inte skulle kunna bli några accepterade partier med odemokratiska metoder eller nazister / brottslingar i leden. Om deras partiprogram är en "fasad" eller inte kan naturligtvis diskuteras, men man får väl anta att de blivit tagna som stadgar, och att kommande ledare är bundna till dem. Jag går naturligvis på partiernas officiella program, och inte påhitt ifrån meningsmotståndare om vad ett parti skulle stå för enligt dem. Tänk om moderaterna skulle få tolkningsföreträde för vad sossarnas partiprogram påstår. Det skulle ju bli en lika absurd situation som när svenska media tillskriver SD/ND saker som inte finns i deras partiprogram!
|
6 juni 2010, 16:25 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|