Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Ja, jag är en sådan där histrionisk jävel.


Självcentrerad dramaqueen med andra ord.


12 juli 2010, 13:40
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Schueberird skrev:
CodeRedAlert skrev:
Ja, jag är en sådan där histrionisk jävel.


Självcentrerad dramaqueen med andra ord.

När det är som värst, ja, det kan jag tänka mig att jag framstår som. Tur att jag ändå har lite skådespelartalanger så jag lyckas dölja det resten av tiden. :?

Träningstråd: Hur orkar någon röra sig i den här värmen? Jag gör det inte. Alls.


12 juli 2010, 14:01
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Schueberird skrev:
CodeRedAlert skrev:
Ja, jag är en sådan där histrionisk jävel.


Självcentrerad dramaqueen med andra ord.

När det är som värst, ja, det kan jag tänka mig att jag framstår som. Tur att jag ändå har lite skådespelartalanger så jag lyckas dölja det resten av tiden. :?

Träningstråd: Hur orkar någon röra sig i den här värmen? Jag gör det inte. Alls.

Hallo there in the summer!
Det här med so called dramaqueening är rätt intressant. För min del fick jag , och samma år,
jag "fick" min AS-diagnos ofta höra bl.a. ifrån en (chefs-)psykolog/psykoterapeut att jag just
hela tiden nästan dramatiserade...Och vadå!?
Idag är det ju lite kul närmast att minnas och reflektera den struktur-situationen som var
då med andra ögon delvis: visst var det konstiga (s.a.s.-obs!) utlevelser; Lars Noren-figurerna
på den tiden kunde ju vara underspelande, dramaspelandes "sämre" än en annan..
Livet Är Drama ;)
Livet Är DRAMA-t-isera-nde-s :!: :|

Träningsråd: Extrem stillhet/icke-sol vs ute och löpningskörandes högt på fotbladet 8-) :P

Hälsobefrämjande: The AS-life itsef :arrow: :idea: ... :o ... ;) ... :) ... :D ... :mrgreen:


12 juli 2010, 17:16
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-07-12
Idag så tränade jag 25 minuter på F&S Lindhagens crosstrainer och brände 430 kalorier innan jag blev utkörd p.g.a. stängning.

P.S. Det är så fittigt av dem att stänga hälften av F&S-anläggningarna i Stockholm bara för att det är sommar. :(


13 juli 2010, 07:57
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
exec skrev:
2010-07-12
Idag så tränade jag 25 minuter på F&S Lindhagens crosstrainer och brände 430 kalorier innan jag blev utkörd p.g.a. stängning.

P.S. Det är så fittigt av dem att stänga hälften av F&S-anläggningarna i Stockholm bara för att det är sommar. :(

Such a shame!
Vilken tid stängde haket?


13 juli 2010, 08:02
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
exec skrev:
2010-07-12
Idag så tränade jag 25 minuter på F&S Lindhagens crosstrainer och brände 430 kalorier innan jag blev utkörd p.g.a. stängning.

P.S. Det är så fittigt av dem att stänga hälften av F&S-anläggningarna i Stockholm bara för att det är sommar. :(

Var har du varit? Hann nästan bli orolig.

Jag badade igår igen, körde lite vattenövningar i brist på annat och simmade rätt långt samtidigt som jag tänkte på att sparka lite extra med benen. Har faktiskt lite känningar av det idag. Vattengympa kan också vara effektivt, tydligen.


14 juli 2010, 14:24
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Vill nu här inom ramen för ämnestrådbegreppet 'Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande'
gärna passa på att säga och påminna om...en annan vinkel kanske på vad som kan vara just
hälsobefrämjande:
En viss Hans Asperger lär, enligt bl.a. Tony Attwood, ha påpekat och utvecklat en vad jag
tycker intressant och relevant idé om att AS-personer Kan och närapå rekommenderas och
i stort sett vinner på "att tänka och handla mer Intellektuellt" än (obs,-min tolkning härom:)
att göra motsatsen,-och att framför allt leva med och ha en intellektuell attityd s.a.s.,
och det yttermera än NT-personerna/"de vanlige" (måhända inget nytt under solen...)
Och denna strukturella väg så ity att förmå leva ett bättre och mer livsutvecklande levene.
Vill ändå lyfta fram denna i för AS-sammanhanget approprierande uppfattning ånyo och igen.
Jag menar att detta , denna ide-ation (ifrån 'Hasse Asperger' själv) inte bör underskattas!

Vad (som) är hälsobefrämjande.........


15 juli 2010, 01:56
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Den rekommendationen utgår ju isåfall (om vi nu ska köra med hanterliga förenklingar) från synen på AS som en nedsättning i känslolivet osv., inte som en obalans som kan slå åt ena eller andra hållet alltefter person.

En fundamental skillnad (ända ner i vilka orsaker AS kan tänkas ha), som måste klaras ut och där den första linjen måste vinna (och anständigtvis genom att vi andra får någon annan diagnos med åtföljande rättigheter) innan man kan rekommendera något sådant för alla aspergare.


15 juli 2010, 02:11
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
...fortsätter här på "min egen ingång på att: ett intellektuellt varande (till gengäld s.a.s. något
annatvarande) kan vara av existentiell-t godo" för oss aspergare i en generell mening nånstans.
Besvarar inkluderandes härom en del av det som 'Zombie' anförde och genmälde här nyss(:)

Vad 'Saken' handlar om med min dylika utgångspunkt, är att belysa just en-den åsikten, från
bl.a. T.Attwood, om att "det kan vara bra/ det verkar vara så att/ det är nog så att det bör vara
bra, såsom jag ser på saken" (min tolkn. av T.A.) att AS-personer i största allmänhet kan/bör
tjäna på--till skillnad generellt sett från NT-/"vanliga" personer på motsvarande sätt--att ha en,
förstå med, söka sig till ett relaterande med osv. ett förhållandevis intellektuellt perspektiv på
saker&ting, ens livsprocess, tankegångar, upplevelser, motgångar/konflikter etc.
( Det här med termen 'rekommenderas' var en ordvalslapsus från min sida, dessvärre!;
vad jag egentligen avser med 'rekommenderas' är det som ligger utmed dess etymologiska
betydelse= åter-anförtro sig /något till osv.)

Min huvudsakliga snärt, den springande punkten är att det, beträffandes "hälsobefrämjande(...)"
KAN vara av hälsomässig nyttighet (utvecklingsmässigt sammantaget-för det pågående livet och
med Detta på sikt) att söka utveckla och relatera sig och livet (på ett) mer intellektuellt sett,-
på ett yttermera intellektuellt sett.
Begreppet 'Alla aspergare' blir irrelevant i för kontexten.
Däremot är jag av uppfattningen att flera personer i det stora hela ur AS-sfären, jämfört med i den s.k. NT-sfären, har att vinna på...Mer av Intellektuellt Tänkande (till gengäld Affektivt tänkande), mer av intellektuellt vardaglig dialogstruktur-och av ett mer intellektuellt varande i största allmänhet!
Livet är om så säges alltför värdefullt och för kortvarigt för att framLeva-s med s.k. 'känslor' såsom "livetsmening-Rättesnöre".
Tänk Till! (...där ute någon, någonstans-är det väl bäst att tillägga......)


15 juli 2010, 05:48
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Försökte alltså komma med (typ 'Övriga seriösa diskussioner')
träningsdagboksTips/(blygsam...) info senast...
Stammismedlemarna, lite sådär de 5-8 vanligast förekommande
här på AspieForum den senaste månaden, verkar tycka att
"andra ämnen, diskussioner" är viktigare!
En får tacke för uppmärksamheten!!


16 juli 2010, 00:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron