Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Nästa
Ärlig rasism 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Ärlig rasism
Svarta afrikaner har en lägre intelligensnivå än andra raser som kollektiv betraktat, det är en stor förklaring till deras tillkorta kommanden, både i det svarta Afrika och i resten av världen, man kan inte bara skylla ifrån sig på diskriminering, det finns andra folk som blivit lika diskriminerade och som idag klarar sig excellent..se på judarna eller asiaterna som kom till Amerika som svårt diskriminerade kulier, deras barnbarn kallas idag "The wiz kids" pga av deras exempellösa framgångar på elituniversiteten...svarta klarar sig sämre på IQ test..de klarar sig sämre i arbetslivet..trots alla stödåtgärder och försök till positiv särbehandling..en stor del av förklaringen ligger i deras lägre intelligensnivå som beror på genetiska orsaker INTE på att de är så diskriminerande. Ge något enda exempel på en framgångsrik svart stat?
Varför skulle inte de svarta afrikanerna kunna åtminstone någonstans kunnat prestera en framgångsrik välfärdsstat, liknande de som andra raser kunnat åstadkomma? Var finns den svarta världens motsvarighet till Japan, Sydkorea, Tyskland, Sverige, Kanada?
Kanske är det så enkelt att de helt enkelt inte har förmågan?

4 maj 2010, 00:03
Medlem
Du verkar ganska blåst och ensidig, Orion. Är det genetiskt?

4 maj 2010, 00:41
Moderator
Orion

Oj vad många gånger en del av oss försökte visa på forskningsrön och alternativa förklaringar för dig och andra på Aspergerforum. Men det gick inte. Du och några till underkände allt man kom med av skäl som inte verkade bottna i mer än att det var fel sida som kom med det. Så som troende gör i sina trosfrågor. Inte heller hjälpte det när man försökte tala om vad man själv faktiskt tyckte, för det visste ni mycket bättre än vi själva och fy fan vad ni hamrade in det också.

Snälla, kan du inte försöka sköta det hela litet bättre här?

4 maj 2010, 00:44
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Du verkar ganska blåst och ensidig, Orion. Är det genetiskt?

Orion får ursäkta, men den var bra.

Och jag behöver få skratta åt eländet.

4 maj 2010, 00:49
Medlem
Man blir nästan full i skratt..när argumenten tryter så kommer personangreppen som ett brev på posten, det kallas att falla på eget grepp :mrgreen:

Hänvisade till forskning på andra forumet i detta spörsmål..det är bara att läsa innantill i Superhjärnornas kamp, där finns det en hel del av vidare hänvisningar till relevant forskning i ämnet, inte bara komma med känslomässigt tyckande som en del tycks göra när det inte passar.

Jaja..det är enbart de elaka vitas diskriminering och förtryck som är skuld till de svartas situation var de än befinner sig..det kan naturligtvis inte vara så att det åtmistonde delvis bero på något hos de svarta afrikanerna själva...om det är någon omständighet det skall skyllas på, är det evolutionens orättvisa nyck.

4 maj 2010, 01:50
Moderator
Personangrepp har du din egen privata definition av. Verkar aspigt nog, men tyvärr, jag kan ändå inte ta åt mig av den.

Och du ser fortfarande inte vad jag faktiskt skriver.
Orion skrev:
Hänvisade till forskning på andra forumet i detta spörsmål..det är bara att läsa innantill i Superhjärnornas kamp, där finns det en hel del av vidare hänvisningar till relevant forskning i ämnet,
Det sökordet får inga träffar. Kanske bortstädat med en massa andra av de trådar jag syftade på när Liebert mockade ur forumet så att det inte skulle få folk att tycka illa om aspergare i onödan. Men jag minns hur det var med den forskning du hänvisade till, och det får räcka här. Jag tänker ändå inte ge mig in i något egentligt diskuterande förrän möjligen sedan jag har sett att det blir seriöst.
Orion skrev:
inte bara komma med känslomässigt tyckande som en del tycks göra när det inte passar.

Jaja..det är enbart de elaka vitas diskriminering och förtryck som är skuld till de svartas situation var de än befinner sig..det kan naturligtvis inte vara så att det åtmistonde delvis bero på något hos de svarta afrikanerna själva...om det är någon omständighet det skall skyllas på, är det evolutionens orättvisa nyck.
Zombie skrev:
Inte heller hjälpte det när man försökte tala om vad man själv faktiskt tyckte, för det visste ni mycket bättre än vi själva och fy fan vad ni hamrade in det också.

4 maj 2010, 02:05
Moderator
Zombie skrev:
när Liebert mockade ur forumet så att det inte skulle få folk att tycka illa om aspergare i onödan.
Och så att några andra än invandringshatare och machos skulle orka stanna kvar på det, glömde jag tillägga.

Därmed inte sagt något annat än precis just det jag skriver.

4 maj 2010, 02:52
F.d. exec
Orion skrev:
Svarta afrikaner har en lägre intelligensnivå än andra raser som kollektiv betraktat, det är en stor förklaring till deras tillkorta kommanden, både i det svarta Afrika och i resten av världen, man kan inte bara skylla ifrån sig på diskriminering, det finns andra folk som blivit lika diskriminerade och som idag klarar sig excellent..se på judarna eller asiaterna som kom till Amerika som svårt diskriminerade kulier, deras barnbarn kallas idag "The wiz kids" pga av deras exempellösa framgångar på elituniversiteten...svarta klarar sig sämre på IQ test..de klarar sig sämre i arbetslivet..trots alla stödåtgärder och försök till positiv särbehandling..en stor del av förklaringen ligger i deras lägre intelligensnivå som beror på genetiska orsaker INTE på att de är så diskriminerande. Ge något enda exempel på en framgångsrik svart stat?
Varför skulle inte de svarta afrikanerna kunna åtminstone någonstans kunnat prestera en framgångsrik välfärdsstat, liknande de som andra raser kunnat åstadkomma? Var finns den svarta världens motsvarighet till Japan, Sydkorea, Tyskland, Sverige, Kanada?
Kanske är det så enkelt att de helt enkelt inte har förmågan?

"word."

4 maj 2010, 08:40
Medlem
Zombie skrev:
Orion

Oj vad många gånger en del av oss försökte visa på forskningsrön och alternativa förklaringar för dig och andra på Aspergerforum. Men det gick inte. Du och några till underkände allt man kom med av skäl som inte verkade bottna i mer än att det var fel sida som kom med det. Så som troende gör i sina trosfrågor. Inte heller hjälpte det när man försökte tala om vad man själv faktiskt tyckte, för det visste ni mycket bättre än vi själva och fy fan vad ni hamrade in det också.

Snälla, kan du inte försöka sköta det hela litet bättre här?

Det du skriver här är ungefär hur jag såg att du betedde dig i dessa diskussioner.

I synnerhet detta:
Citera:
Du och några till underkände allt man kom med av skäl som inte verkade bottna i mer än att det var fel sida som kom med det. Så som troende gör i sina trosfrågor.

Jag upplevde att du och några andra ständigt tjatade om hur rätt ni hade och hur fel andra hade, och med en total ovilja att lyssna på argument från motståndarsidan för de åsikter ni inte gillade var rasistiska och förtjänade därmed inte att bemötas på en vettigt sätt. Detta trots att flera invandringskritiker gång på gång förklarade att dom inte var några rasister.

Säger väl nåt om hur fastlåsta positioner som finns i den här frågan. Jag tror inte heller att frågan kommer att lösas utan snarare kommer konflikterna är öka och det hela är en tickande bomb i vårt samhälle.

4 maj 2010, 09:02
Moderator
En tickande bomb. Ja, det är både jorden och vårt lokalsamhälle på flera sätt.

Desto räddare blir man då när så många svarar på sin egen rädsla på så vis att de slutar försöka granska verkligheten opartiskt kritiskt, i alla sina tänkbara aspekter och inte ett urval, och med en tillräckligt tjock bränsleslang till sin mänskliga medkänsla för att till att börja med inte förespråka "humanitära" lösningar som är pinsamt orealistiska.*

Själv är jag tillräckligt rädd för att för död och pina inte vilja avstå från de förmågorna.

Men nej, jag har verkligen ingen aning om hur man ens ska försöka komma till tals med en som verkar troende islamofob och eurabist (Moggy), en som nästan inte postade (eller postar, tycks det) annat än för att utgjuta sig om vilket avskräde till parasiter vi får hit och hur dumma svarta är (Orion) och en som hävdar samma saker på en väl inläst pseudovetenskaplig grund som innefattar egna "teorier" om hur de autistiska dragen i själva verket är neandertalardrag (rdos).

Varsågod, den som har någon idé.

------------------------
*Vilket sistnämnda det finns många skäl till, men är man inte intresserad av de andra så är det också fråga om ens eget och ens efterkommandes säkerhet och välbefinnande. Såvida man inte vill förorda folkmord som får nittonhundratalet att framstå som en sörgårdsidyll.

4 maj 2010, 11:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.