Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Haha åt marsipantårtan!

Jag gillar vad jag ser.


14 december 2010, 19:48
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Snart dags att börja bygga igen. *bump*


3 januari 2011, 17:07
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu håller jag på med ett annat mod-projekt: Jag lärde mig nyligen en ny teknik, vilken bland annat kan användas för att optimera ens arkitektur, vilket alltså är vad jag gör just nu, det vill säga jag bygger om en massa tak i min city/rooftop-mod (som ska ingå i en serie på 4 separata moddar/uppdrag, vilka jag har nämnt tidigare i en annan tråd), så att de använder långt färre resurser. Idag ska jag förhoppningsvis kunna avsluta optimeringen och sedan återgå till klosterbygget.

http://i1176.photobucket.com/albums/x33 ... tavern.jpg
http://i1176.photobucket.com/albums/x33 ... actory.jpg

Citera:
Det gick inte att fastställa bildens storlek.

så jag postar länkarna istället. Bilderna är för övrigt kraftigt ljusbehandlade för att man, överhuvudtaget, ska se vad de föreställer (skärmdumpar från Thief blir i allmänhet väldigt mörka).


10 januari 2011, 14:25
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!


Den första skärmdumpen föreställer insidan av en taverna med bardisk och ingång till köket i bakgrunden. Till vänster döljs trappan upp till tavernans takterrass (och vinterförråd). Bakom fotografen har vi entrén med trappa ner till toaletterna. Innanför köket finns en trappa ner till källaren med matförråd, vinkällare och andra utrymmen. Bortom köket finns även ingång till ägarnas bostad och utgång till bakgården, vilken även går att komma till via en väg huvudsakligen avsedd för varutransporter.

Den andra skärmdumpen föreställer samma bakgård som ovan sedd från ett av de otaliga takutrymmen som är tänkta att vara en del av en tjuvarnas infrastruktur (Thieves' Highway). I bakgrunden syns en liten del av en länga av fabriksbyggnader.


10 januari 2011, 14:41
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
http://i1176.photobucket.com/albums/x331/fruktstund/tavern2.jpg (som vanligt kraftigt ljusbehandlad)

Ingången till tavernan sedd ovanifrån. Fotografen står på en avsats utanför ett öppet fönster som leder in till en bostad (ägaren säljer magic spice i en butik i våningen under, särskilda växter odlas i ett växthus byggt ovanpå bostaden och torkas i en intilliggande byggnad). Rakt ner syns alltså ingången till tavernan och rakt fram har vi tavernaägarnas bostad. Till höger syns delar som nu är helt ombyggda (skärmdumpen är ganska gammal), men rymmer fortfarande ungefär samma funktioner (en trång gränd med diverse avlopp och liknande, men också en bredare gata ner till stora torget med stadsdelsporten och, bland annat, elverk och stadsarkiv). Från avsatsen kan fotografen ta sig vidare till andra delar av stadsdelen via rör, vindar, små tak och diverse andra prång. Till vänster kan man skymta tavernans takterrass.


10 januari 2011, 15:01
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag som sagt optimerat. Jag kan optimera lite mer genom att ersätta diverse takbjälkar med objekt, men imorgon ska jag nog återvända till klostret istället (målet är att släppa det innan vårens ankomst).


10 januari 2011, 23:02
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
(målet är att släppa det innan vårens ankomst).
Jag är väldans sugen på att få testa det.
Om jag får förstås.


10 januari 2011, 23:21
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Menar du testa som i betatesta eller testa som i spela och se om du gillar det?


11 januari 2011, 11:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Menar du testa som i betatesta eller testa som i spela och se om du gillar det?

När jag skrev tänkta jag "testa som i spela och se om jag gillar det", men är du intresserad av bugg rapporter så kan jag även "testa som i betatesta" brukar vara duktig på att hitta det där man inte skall kunna göra


11 januari 2011, 19:29
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Betatestare finns det redan gott om, men alla som har en (laglig) kopia av originalspelet kan ladda ner min mod och spela, så det är fritt fram (när den väl är klar alltså).


11 januari 2011, 19:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron