Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
moggy
Medlem
|
Re: Jag är inte rasist
Samtliga dessa punkter är problem sprungna ur det faktum att vi tar emot fler än vi klarar av och att den enda realistiska lösningen är att begränsa invandringen. Det här inget som går att lösa med omorganisationer, översyner, informationskampanjer, mer resurser etc. Det enda fått migrationspolitiken att funka så bra som den gör är den får kosta nästan obegränsat mycket. Det är när dessa pengar inte längre finns tillgängliga som det mångkulturella samhällsexperimentet kommer att börja spricka på allvar.
|
30 maj 2010, 21:14 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Jag vore tacksam om du har några som helst siffror istället. Du får naturligtvis gärna använda valfri källa. (Vore intressant om de olika lägren är oense även här)
|
30 maj 2010, 21:50 |
|
|
rdos
Medlem
|
Kanske det, men lösningen begränsa invandringen fungerar oavsett om det handlar om "strukturell rasism", invandrarna själva, eller en kombination av båda två.
|
30 maj 2010, 21:51 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Det finns redan etablerade skattebetalande migranter i Sverige med permanent uppehållstillstånd, arbete, barn på dagis etc... Dessa människor kommer inte att försvinna om migrationen begränsas, så den så kallade mångkulturen (ett för övrigt ganska obestämt begrepp) är här för att stanna. Det mångkulturella samhället finns redan, har funnits länge och kommer alltid att finnas så länge människor har möjlighet att förflytta sig, men det betyder inte att det inte finns problem. Samma sak som jag tänker har redan skrivits här: http://khadidja.se/marklig-diskussion-o ... samhallet/DNs artikel om händelserna i Ljungby får mig att fundera över hur vanligt ett sådant utnyttjande av invandrad arbetskraft är - och i det fallet handlade det dessutom om en som var duktig på sitt jobb och gjorde allt för att göra rätt för sig. Om man kan komma tillrätta med sådant har man i alla fall öppnat upp möjligheten för de som kan och vill göra rätt för sig att också göra det - oavsett hur vanligt eller ovanligt det beskrivna problemet är. Det finns säkert minst en som bara vill utnyttja systemet, men då är det ju dessa man ska hindra och inte dem som verkligen gör rätt för sig. Annars blir det bara en självuppfyllande profetia. Ingen grupp är homogen. Det är ingen som tidigare velat diskutera konkreta förslag till (alternativa) lösningar, så det verkar inte vara någon idé att ta upp det till diskussion igen; positionerna tycks som vanligt ganska låsta. Ser du några alternativa lösningar?
|
30 maj 2010, 22:14 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Att stoppa/begränsa invandringen fungerar jättebra för rasister vars främsta syfte är att kasta ut alla svartskallar. För oss andra som även ser positiva saker med invandringen är det inte lika lockande.
|
30 maj 2010, 22:14 |
|
|
Orion
Medlem
|
Det är finns ingen naturlag som säger att mångkulturen i dess nuvarande form är här för att stanna. Det är en myt att massinvandringen av migranter från framför allt Afrika och mellanöstern bidrar till den svenska välfärden, de flesta som kommer hit får stanna av sk "humanitära skäl" och tillhör alltså inte den kategori kvalificerade arbetskraftsinvandring som verkligen skulle kunna bidra till verklig tillväxt i den svenska ekonomin, tvärtom så kostar denna invandring Sverige betydligt mer än vad den lilla grupp av invandrare som har jobb i denna grupp bidrar med i form av inbetalad skatt, många är äldre, barn och handikappade, de flesta i arbetsför ålder har ingen, dålig eller för svenska förhållanden ickekompatibel utbildning. Dessutom åldras även invandrare och behöver pension, äldreomsorg sjukvård mm. Vad många här tycks ha väldigt svårt att förstå att det är svaga de grupperna i den svenska befolkningen, de flesta av oss as människor tillhör väl denna svaga grupp, som i praktiken får bära kostnaden och stå för den ovanifrån påtvingade sk "solidariteten" i form av minskade välfärdsförmåner pga alla pengar som går till att förörja dessa migranter och ge dem samma levnadstandard som oss med våra egna pengar, detta är naturligtvis helt ohållbart och orimligt på sikt. Den alternativa lösningen är enkel och helt nödvändig, totalstopp för all invandring och införandet av en kraftfull återvändarpolitik gällande de migranter som redan befinner sig inom våra gränser!
|
1 juni 2010, 15:58 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Ser du några alternativa lösningar? *Schueberird bestämmer sig för att vara lika tjatig som sina meningsmotståndare*
|
1 juni 2010, 17:09 |
|
|
rdos
Medlem
|
Nej. Bra svar, eller hur? Håller f.ö. helt med Orion om kopplingen mellan massinvandring och försämringar för handikappgrupper. Det är bara de som inte inser att statens budget är ett nollsummespel som inte inser detta.
|
1 juni 2010, 19:04 |
|
|
Orion
Medlem
|
|
3 juni 2010, 14:26 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Den främsta orsaken till de försämringar som skett för handikappgrupper, är den smått nazistiska ideologin att de som inte kan jobba 100% saknar värde. Och det har inte med invandringen att göra. Gissar mig till att du införde detta inlägg som en problembeskrivning.Bra att vi gemensamt kan se ett problem som problem. Har du några ideer om hur vi kan lösa detta problem?
|
3 juni 2010, 15:51 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|