Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 116, 117, 118, 119, 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu går jag igenom alla skript och testar dem (samt tillhörande (kring-)effekter) ute i fält - och fixar det som inte fungerar eller behöver justeras av andra anledningar (samt fixar lite annat som råkar dyka upp). Kartorna och autokartorna är i princip klara. Och så har jag börjat kolla lite på videoredigering (med "VSDC Free Video Editor").


6 mars 2015, 18:38
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Testningen fortsätter.


7 mars 2015, 01:58
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu har jag fastnat lite på en bonusgrej (eller, rättare sagt: en av flera bonusgrejer :10: ): Den strular litegrann och spelaren kan strula till det ännu mer om hen väljer att spara och ladda om medan det hela pågår, eftersom det senaste skriptade eventet då upprepas (i det här fallet), vilket i och för sig går att kompensera för genom att dela upp allt i många, små event, som det inte gör så mycket om de upprepas en gång (och sedan rekommendera spelaren att inte spara och ladda om just medan bonusgrejen pågår - vilket med åren (faktiskt) har blivit en gängse standard), men det skulle innebära en hel del extrajobb, som det nog är en bra idé att inte ägna sig åt i en stund som denna - och även om jag, mot vad som troligen är bättre vetande, skulle göra det, så finns det andra konsekvenser som måste hanteras i form av en penningpung som dyker upp efter bonusgrejen har avslutats, men också måste finnas till hands om bonusgrejen aldrig aktiveras (eller avbryts), eftersom totalsumman (för den loot som spelaren kan roffa åt sig under spelets gång) lämpligen hålles konstant (eller, i värsta fall, åtminstone lika med den mängd loot som är möjlig att roffa åt sig), men inte kan plockas upp innan bonusgrejen har startat eller medan den pågår. Jag skulle i och för sig kunna ersätta penningpungen med något som inte är loot, men ändå värdefullt för spelaren, fast det är inte lika troligt (storymässigt sett). Frågan som måste besvaras är alltså om jag ska skippa det hela eller inte. Jag vill egentligen inte, men blir nog tvungen att ta bort den ändå. :(

I övrigt går det bra: De mesta är testat och justerat. Jag sparade lite celler också genom att ersätta en grej som förvirrade mina vakter och strulade till ovan beskrivna bonusgrej ytterligare.


8 mars 2015, 08:01
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Borta. Spelaren kan dock fortfarande göra lite roliga grejer om hen anstränger sig lite i samband med det som aktiverade det som nu tagits bort. Jag har ännu inte rensat bort alla berörda objekt, men effekten är avaktiverad och allt är justerat för att fungera i den nya situationen.


8 mars 2015, 17:53
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag sätter mig in i Unity parallellt just nu, så modprojektet går på halvfart för tillfället. Samtidigt kan man säga att jag tar en liten RL-check och passar på att laga riktig mat och äta ordentligt.


26 mars 2015, 20:47
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Mitt framtida jag till varnagel:
https://vimeo.com/7306050


30 mars 2015, 23:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Snart händer det grejer.


21 juni 2015, 19:36
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
:25:


21 juni 2015, 20:29
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Förfrågningar till testare och röstskådespelare har skickats ut, så nu är det the waiting game som gäller ett tag framöver medan jag troligen går ut och tittar på konstiga glober i taket.


1 juli 2015, 16:39
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag håller tummarna för att du får bra responser.


2 juli 2015, 21:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 116, 117, 118, 119, 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.