Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det puttrar på.


11 februari 2015, 22:59
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
12 timmars långkok idag. Vi får se om det blir mer efter middagen.


11 februari 2015, 23:10
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det blev det: 2 dagar kvar på den här delen.


12 februari 2015, 06:33
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Inte riktigt klart än, men det tar sig riktigt bra ("sade mordbrännaren"). Jag behöver lära mig uppskatta hur lång tid saker tar och även lägga på extra tid när jag gör min uppskattning, vilket alltså är anledningen till att jag ibland slänger in en yxig tidsuppskattning för att lära mig, men även för att utmana mig själv.

Det var särskilt en grej som jag var tvungen att fundera ordentligt på och ta slutgiltig ställning till innan jag gick vidare med implementeringen, vilket tog sitt lilla tag. Jag funderade ut alla möjliga komplicerade scenarion, men, intressant nog och som inte sällan tidigare, så visade det sig att den lösning jag till slut kände mig nöjd med var mycket enklare (kanske till och med den enklaste, men det är svårt att säga, eftersom jag inte kan veta om jag faktiskt tagit ställning till alla möjliga lösningar).

En annan intressant grej man skulle kunna säga är att den enklaste lösningen däremot är den svåraste att implementera, men det låter jag vara osagt. Det är nog snarare så att den lösning som för spelaren ter sig som den naturligaste och självklaraste ofta är den svåraste att implementera. Jag har flera gånger erfarit att det alternativ som är lättast att implementera ofta ter sig som mest krystat - men inte alltid, förstås.

Det dök även upp en del småsaker och dito buggar som jag passade på att fixa när jag ändå hade ångan uppe.

Sedan senast har jag bland annat fixat följande:
* Återvända hem från andra dimensioner.
* Förstör båtar när påskägget hittas.
* Bli inte arg när den vita ********** befrias.
* Extravakter i andra dimensioner.
* Skippa "Hah, you cannot hide from the law!".
* Kom på varför ********* inte alltid blir vild när den ska, vilket även kan påverka annan kod.
* Flyttade en ritual till ett ställe där det inte springer så mycket folk, så att spelaren får lättare att ägna sig åt ritualen.
* Gav ljud åt en pilbåge.
* "Fuck me more!" *roterar huvudet 360 grader*
plus ungefär 75% (?) av aktuell huvuduppgift.

Jag dristar mig till att säga att det tar två dagar till innan aktuell deluppgift är helt klar. Nu tänker jag avbryta och sova istället för att jobba vidare (jag har redan varit uppe länge nog).


14 februari 2015, 06:04
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
medan källarproblemet fortfarande inte är löst.


Nu är det löst: Jag valde att offra en favorit för storyns skull.


16 februari 2015, 03:44
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Portallåset har fått sitt audiovisuella utseende på plats. Dags för middag.


17 februari 2015, 01:24
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Alla spelardelmål är implementerade, inklusive sidogrenen, vilken jag först trodde att defaultsystemet inte kunde hantera, men det visade sig att jag bara råkat sätta tiden från det att alla spelardelmål checkats av och uppdraget faktiskt avslutas till en halvtimme istället för bara några sekunder. Det återstår fortfarande några tester, men preliminärt fungerar alla spelardelmål nu.


17 februari 2015, 07:32
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag implementerat visningen av rätt slutvideo, justerat spelarens delmål litegrann och haft det lite roligt med ett spöke som rörde om lite i grytan, men det löste sig och det gav mig dessutom tillfälle att snygga till och rensa lite i saker som jag glömde tidigare. Just nu håller jag på och testar alla olika fall.


18 februari 2015, 05:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag piraniserat fängelset lite mer och sparat en del celler på kuppen som ska användas till en alternativ väg in i de hemliga delarna (eftersom standardvägen kan vara lite krånglig och väl petnoga med hur spelaren synkar med sin omgivning). Just nu sitter jag och funderar på om jag ska göra klart nästa grej nu eller gå och lägga mig (jag har redan varit vaken 2 dygn förutom kortare sovpauser (typ 2, 3 timmar vardera) på soffan), så jag skulle ju kunna kosta på mig att lägga mig på riktigt.


20 februari 2015, 03:30
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Sov, för bövelen!


20 februari 2015, 21:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.