Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa
Är du rasist? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Är du rasist?
Du har en jävligt intressant poäng om utanförskap där, krigis. Den kan kanske appliceras på oss aspies så att folk förstår.

12 februari 2010, 23:39
Medlem
Bmw skrev:
Min reflektion är varför tillåts invandre vräka ur sig dylika saker och bete sig på detta sätt utan att åtalas för hatbrott och brott mot HMF?

Svenska folket har någon slags snedvriden och sjuk ideologi om att rasism går att utrota bara man är tillräckligt mjäkig och låter invandrarna köra över en.

Bmw skrev:
Var finns deras personliga ansvar för sin självvalda livstil, varför ska det alltid skyllas på det svenska samhället??

Svenska folket hatar ju sig själva. Vi har ingen stolthet. Hur ska vi då kunna bli respekterade när vi bara förstår och förstår och förstår?

12 februari 2010, 23:55
Medlem
Bmw skrev:
"När en svensk handlar i Pressbyrån får han tillbaka pengar i handen, damen bakom disken ser honom i ögonen och ler. När vi handlar lägger hon pengarna långt ifrån sig på disken och tittar bort"

Det där brukar hända mig också. Jag förstår att det gör folk förbannade. Till en början kanske man skiter i det, men om det pågår för länge slår man till slut tillbaka. Det gäller även svenskar. Man måste vara jävligt stark för att stå emot så'n där subtil jävla skit som bara fortsätter och fortsätter.

Jag tar friheten att citera mig själv:
Schueberird skrev:
2) Angripa personen indirekt genom att komma med ständiga pikar som är tillräckligt subtila för att inte tolkas som personangrepp, men tillräckligt vassa för att göra skada. Det är ungefär som att ständigt bli stucken av osynliga getingar. Det svider och jag vet inte varifrån det kommer, men jag anar att det kan vara en geting. Jag kan inte göra något åt det, eftersom jag inte kan se getingen. Om jag försöker framstår jag som galen - "Haha, nu slåss tokdåren mot osynliga getingar igen." Till slut flippar jag kanske ändå ut av det ständiga stickandet (och slår ihjäl alla getingar jag ser) och det blir jag som får ta konsekvenserna av någon annans handlingar.

13 februari 2010, 00:16
Medlem
Krigarn skrev:
Det har mer med klassklyftor än med etnicitet att göra...Rosengård ar dagens variant av Söder på 20-talet. Där hade du också blivit robbad om du flashade förbi i dyra kläder bland en massa folk utan mat för dagen.

Den där klyschan köper jag inte, varför måste man begå brott och råna i dagens Sverige, även om man har det taskigt ställt? här får alla sina grundläggande behov tillfredställda. Det handlar inte om att robba för att överleva utan om att medvetet förnedra, läste du inte artikeln? där dessa killar säger rent ut, att de aktivt väljer ut enbart svenska rånaroffer och spyr ut sitt förakt för svenskar i allmänhet? Är de inte rasister då??
Denna situation med segregerade getton är ett kvitto på den misslyckade svenska politiken.

Du kan inte jämföra 20-talets Söder med dagens invandrargetton, risken att bli rånad i Sverige på den tiden var försumbar, även i det fattigaste områderna.(dagens invandrare, även i gettona, har det bra mycket bättre än vad fattiga svenskar hade det på 20 talet) Det handlar mer om kulturmönster och mentalitet mer än om klasskillnader. (även om dessa spelar en viss roll är detta inte den avgörande faktorn)

13 februari 2010, 00:21
Avslutat konto
Klassklyftor har ingenting med saken att göra. Jag är uppvuxen i ett medelklassområde där "medelklassinvandrare" i radhus, dock misanpassade sådana, knivskär, rånar och misshandlar folk mest varje helg. Det rör sig om de klassiska våldsbenägna grupperna, araber och somalier.

13 februari 2010, 01:10
Medlem
Krigarn skrev:
Det har mer med klassklyftor än med etnicitet att göra...Rosengård ar dagens variant av Söder på 20-talet. Där hade du också blivit robbad om du flashade förbi i dyra kläder bland en massa folk utan mat för dagen.

Vilken extremt dålig jämförelse. Invandrarpacket gör det för skojs skull, inte för att de saknar mat för dagen. Läs innantill så ser du vad de själva säger.

13 februari 2010, 10:34
Medlem
Josef3 skrev:
Det rör sig om de klassiska våldsbenägna grupperna, araber och somalier.

Exakt. Det finns många vetenskapliga studier som bekräftar detta dessutom.

13 februari 2010, 10:36
Medlem
Ja, detta med araber och somalier tycker jag det är dags att man börjar tala öppet om. Jag gillar inte att det heter "invandrarungdomar". Jag hatar när man säger "Det kunde lika gärna varit svenskar". Tex det här:

Citera:
Sexpressen skrev:
Jenny och Linda slår följe med ett gäng unga män från en spårvagnshållplats på Hisingen.

Fyra eller om det var fem negrer, om jag får be.

Citera:
Sexpressen skrev:
I ett skogsområde blir flickorna attackerade.
Linda blir svårt misshandlad.
Sen ger sig gänget på Jenny som slagits ned och ligger på marken.
Männen misshandlar henne svårt med en sönderslagen flaska och en fjäderbatong - och våldtar henne

Aa fan, jag minns när Jesper, Jonathan, Matte och Greger gjorde en sådan där grej, fan vad flickorna skrek :lol: . Men pojkar är pojkar vet ni.

http://www.expressen.se/1.290501 <--- humor och källa.

En av tjejerna uttalade sig i stil med: Det kunde lika gärna ha varit svenska killar. I den stunden dog vartenda uns av sympati jag kände med den sönderslagna och våldtagna flickan. Hon fick vad hon förtjänade. När ska svenska folket vakna upp och fatta att man inte kan följa med en flock negrer i mörkret? Tjejen är så jävla hjärntvättad att hon inte fattar vad det handlar om, nämligen negrer som våldtar svenska horor. Ja, så kallar de dem.

Varför tiger folket om detta? HMF? Herregud, folk måste lära sina barn att negrer och araber inte är harmlösa.

Någonstans måste man dra gränsen mellan vad som ska kallas rasism och vad som ska kallas sunt förnuft.

13 februari 2010, 13:18
Medlem
rdos skrev:
Josef3 skrev:
Det rör sig om de klassiska våldsbenägna grupperna, araber och somalier.

Exakt. Det finns många vetenskapliga studier som bekräftar detta dessutom.

...som bekräftar att vissa etniciteter har kriminaliteten i blodet?

13 februari 2010, 13:51
Medlem
sugmundfreud skrev:
Ja, detta med araber och somalier tycker jag det är dags att man börjar tala öppet om. Jag gillar inte att det heter "invandrarungdomar". Jag hatar när man säger "Det kunde lika gärna varit svenskar". Tex det här:

Citera:
Sexpressen skrev:
Jenny och Linda slår följe med ett gäng unga män från en spårvagnshållplats på Hisingen.

Fyra eller om det var fem negrer, om jag får be.

Citera:
Sexpressen skrev:
I ett skogsområde blir flickorna attackerade.
Linda blir svårt misshandlad.
Sen ger sig gänget på Jenny som slagits ned och ligger på marken.
Männen misshandlar henne svårt med en sönderslagen flaska och en fjäderbatong - och våldtar henne

Aa fan, jag minns när Jesper, Jonathan, Matte och Greger gjorde en sådan där grej, fan vad flickorna skrek :lol: . Men pojkar är pojkar vet ni.

http://www.expressen.se/1.290501 <--- humor och källa.

En av tjejerna uttalade sig i stil med: Det kunde lika gärna ha varit svenska killar. I den stunden dog vartenda uns av sympati jag kände med den sönderslagna och våldtagna flickan. Hon fick vad hon förtjänade. När ska svenska folket vakna upp och fatta att man inte kan följa med en flock negrer i mörkret? Tjejen är så jävla hjärntvättad att hon inte fattar vad det handlar om, nämligen negrer som våldtar svenska horor. Ja, så kallar de dem.

Varför tiger folket om detta? HMF? Herregud, folk måste lära sina barn att negrer och araber inte är harmlösa.

Någonstans måste man dra gränsen mellan vad som ska kallas rasism och vad som ska kallas sunt förnuft.

Sällsynt låg nivå, Manövern.
Man KAN inte dra såna här växlar utifrån en enstaka tidningsartikel.

13 februari 2010, 13:52
Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.