Gud är en logisk självemotsägelse eller en överflödig hypotes, eller båda beroende på hur man definierar honom...
"God does not exist and Dirac is His prophet."
25 mars 2012, 22:11
Ufo
Medlem
Re: Kristen Tro
Issa Jesus skrev:
Gud är god
Beskriv smaken.
25 mars 2012, 22:27
Issa Jesus
Medlem
man känner trädet, på dess frukt
3 april 2012, 10:40
Schueberird
Medlem
Fast ibland ruttnar frukten utan att trädet är sjukt för det.
3 april 2012, 12:50
Incognita
Moderator
För att krångla till det ännu mer, så är det väl inte heller helt ovanligt att frukten är som bäst just innan trädet drar sin sista suck... eller vad det nu är som träd drar.
3 april 2012, 20:21
dygdig barbar
Medlem
Spoiler! :
Gud kan vara ett riktigt surkart "hen" kan vara den som är en grinigt timid och av rigid aggressionshämning en opålitlig "Gubbakärring" med andra ord allt annat än "god" (en j-vel i att skylla från sig sitt byggfusk på människorna, ) *hukar mig för egyptens gräshoppor och nordens tordyvlar* och *byter nattskjortan mot tageldito* nu vill jag mot bättre vetande tro att det inte kan bli djävligare ... men ack vad jag bedrar mig ... här hjälper varken böner eller fläsk de jävla vittnena ger inte upp trots mitt idoga hädande av vad de kallar "Jehova" , "Livets Ord" passar min dyslektiska bakgrund bättre, då de tycks tro att mitt tungomålstal är heligt när det bara är en tourettes svordom framsjungen med strupsång ... kristna sekter jesus kristus bevare mig väl, pingst Åke gren kunde inte sagt det bättre själv dvs han predikar sitt mumbojumbo oemotsagt av de som säger sig FRUKTa gud fader och hans anhang tvi, och när det kommer till kritan är de sk kristna ivriga när de ristar hans ord i sten till försvar och likt påvarna och deras detroniserade fjollor av allsköns fallfrukt vill påstå motsatsen ... armeer av nya korståg ... amen och gudnatta arma folk, som äger en så stor lust att förlåta det oförlåtligt oförlåtliga misstag som är mitt av mig gjort, då jag smakat av frukten ...
db
4 april 2012, 04:02
Ron Jeremy
Medlem
Tror ibland att jag tror på gud, eftersom jag är säker på att helvetet finns, jag är ju redan där...
4 april 2012, 14:46
Ufo
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Tror ibland att jag tror på gud, eftersom jag är säker på att helvetet finns, jag är ju redan där...
Jag har varit i helvetet, därför är jag säker på att gud inte finns (till för mig).
4 april 2012, 14:59
sugmundfreud
Medlem
Kristen Trots - olydiga stjärtburgare, bli troende nu, trixa inte!
5 april 2012, 02:28
Ron Jeremy
Medlem
sugmundfreud skrev:
Kristen Trots - olydiga stjärtburgare, bli troende nu, trixa inte!
Vad händer annars? blir vi stenade utanför kyrkan?