Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
moggy
Medlem
|
Re: Jag är inte rasist
Så det är vårt fel att det inte funkar? De är svenskarna som ska skuldbeläggas för att vi sysslar med strukturell rasism? Det ställer inte jag upp på iaf.
|
30 maj 2010, 18:24 |
|
|
rdos
Medlem
|
Inte jag heller. PK-maffian vill att vi ska känna oss skyldiga till strukturell rasism, men jag köper inte deras ideologi / koncept. Och oavsett om problemen beror på "strukturell rasism" eller invandrarna själva, så finns problemet kvar ändock.
|
30 maj 2010, 18:54 |
|
|
Orion
Medlem
|
Klart att det ALLTID är svenskarnas strukturella diskriminering som ar roten till allt ont, vi maste anpassa oss mera till nysvenskarna..det kan aldrig vara migrationspolitiken det ar fel pa..du hemska tanke..
|
30 maj 2010, 19:13 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Nej, det är de personer (svenskar eller andra) som sysslar med "strukturell rasism" (och det var du som kallade det rasism - ingen annan) som ska skuldbeläggas. Varför tar du åt dig så? Känner du dig träffad?
|
30 maj 2010, 19:29 |
|
|
moggy
Medlem
|
Nä, precis. Det går inte att lösa de här problemen med några floskler typ av de som Ufo nämnde. Det är inte så enkelt. Skulle Sverige lyckas så skulle vi bli det första samhället i världen som grejat, och hur stor är chansen att det sker när samma problem återfinns överallt? Till stor del är invandrarnas situation nåt som dom valt själva genom ovilja att anpassa sig til det svenska samhället (bortsett från när det finns bidrag att hämta och när dom kan få pengar via DO för nån påhittad diskriminering.)
|
30 maj 2010, 19:34 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Moggy är ett typexempel på en medlem ur foliehögern. Har du överhuvudtaget läst artikeln som Ufo länkade till?
|
30 maj 2010, 19:46 |
|
|
moggy
Medlem
|
Knepigt eftersom jag inte är höger i de flesta politiska frågor. Ja, jag hade redan läst artikeln innan Ufo postade länken.
|
30 maj 2010, 19:53 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Anser du alltså att personen i artikeln vägrade anpassa sig? Det framgår väl tydligt och klart att det var just att anpassa sig som han gjorde - och så till den milda grad att han bröts ner av det.
|
30 maj 2010, 19:59 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Självklart är migrationspolitiken ansvarig till mycket. För att bara ta tre punkter. * Hur länge måste en asylsökande vänta innan den för rätt(möjlighet) att förvärvsarbeta för sitt uppehälle?. * Hur länge tar det innan en asylsökande får möjligheter till svenskaundervisning? * Hur stor andel av invandringen hamnar i svenskdominerande statsdelar vs invandrardominerande?
|
30 maj 2010, 20:12 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Absolut, och en annan orsak kräver också en annan lösning. Sanningen svider va? visst gör den. Så länge du blundar för den så kan du inte göra något åt det.
|
30 maj 2010, 20:46 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|