Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-06-06
Idag så har jag tränat i 60 minuter på Friskis & Svettis Farsta:s löpband. Jag gick 6,7 km och brände 445 kalorier.

Anledningen till den låga takten och de relativt få kalorierna jag förbrännt är att jag tagit itu med att läsa igenom en massa infoblad/-foldrar + någon medlemstidning som jag fick när jag gick med i Autism- och Aspergerförbundet och som legat i min "att läsa"-hög sedan dess. Jag har sett andra läsa på crosstrainer/löpband tidigare men aldrig vågat utmana min vana att använda ljudband. Kontentan var att det gick hyfsat bra, så länge textstorleken är över 10 punkter och radavståndet väl avpassat. Det blir nog aldrig någon jätteeffektiv läsning, men det kan säkert vara bra för material som är koncist och fordrar en del eftertanke.


6 juni 2010, 18:29
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränat idag. Nästan tomt på gymmet idag. När jag kom dit var jag helt ensam där men det ramlade in några fler.

Började med 50 min på CT. 944kcal, 8,23km. Var rejält varmt i gymmet och var genomblöt av svett efter 15min. Trodde inte jag skulle orka.
Stryketräning. Ben, mage, axlar, bröst.
Avslutade med 16 min på cykel.

Relativt hårt pass. Kommer att ha rejäl träningsvärk i morgon.

Lite småjobbigt med värmen i gymmet när man ska träna hårt.


6 juni 2010, 18:46
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-06-07
Idag tränade jag 60 minuter på Friskis & Svettis Farsta:s crosstrainer. Jag tillryggalade 8,3 km och brände 860 kalorier på level 15.


7 juni 2010, 21:52
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Träning idag igen. Samma pass som sist. Känns som att jag har flyt med träningen nu, orkar rätt mycket och det känns bra.

Måste dock börja simma lite mer efter träningen. Skönt och avslappnande med bad och bastu efteråt.


8 juni 2010, 18:19
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Schueberird skrev:
Idag knatade jag till grannbyn (20 km) och cyklade tillbaka (22 km).


Lite sifferexercis:
Jag gick med en medelhastighet på 5 km/h i 2+2 timmar med en halvtimmes matrast emellan då jag åt ungefär 1 liter kycklingsallad, 1 bulle och drack 250 ml yoghurt. Totalt drack jag 1½-2 liter vatten. Vid delmålet dröjde jag 2 timmar och åt under tiden ½ liter kycklingsallad, 2 bullar och drack en mindre mängd vatten plus att jag duschade och stretchade. Sedan cyklade jag på en oväxlad cykel med en medelhastighet av ungefär 14 km/h i 1½ timme och drack ungefär ½ l vatten. Vid målet duschade och stretchade jag och åt 1 liter kycklingsallad och drack ungefär 3 dl lättdryck. Efteråt satte jag mig vid datorn och arbetade i X antal timmar.


9 juni 2010, 01:10
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Träning idag. Kortpass. Ingen konditionsträning.

Anledning, tränade med en kompis och vi skulle simma efteråt så jag hann inte mina 50 min på CT.


9 juni 2010, 18:05
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-06-09
Idag tränade jag i 61 minuter på CT, Friskis & Svettis Farsta. Jag brände 800 kalorier och tillryggalade 7,0 km. Under tiden läste jag igenom både SMC:s tidning MC-Folket och AAF:s medlemstidning Ögonblick (på temat sömn), jag börjar få lite kläm på att läsa "på språng" -- jag önskar bara att de kunde stänga av skitmusiken som alltid skall stå och gå på gymmet. Vill man lyssna på musik så lyssnar man väl på det man föredrar i sitt headset?!


9 juni 2010, 22:18
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Träning idag igen.

50 min på CT. 977kcal, högre tempo än jag brukar köra.
1 timme styrketräning.


10 juni 2010, 19:14
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-06-10
Idag så flyttade jag nästan en hel byggnadsställning på 300 m2 in i ett förråd. Det var jävla jobbigt. Den väger säkert 10-20 ton komplett. Jag vet inte hur många kalorier jag brände, men det tog 2 timmar och jag kände verkligen inte för att gå på något löpband efteråt. :)


10 juni 2010, 22:04
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränade igår.


11 juni 2010, 07:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron