Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 176 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 18  Nästa
Det första forumet föredrar psykopater framför aspergare! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Det första forumet föredrar psykopater framför aspergare!
Qwerty skrev:
Wow, yetin. Det är fan inte mycket du har fattat.

Dagens KBTövning till yetin - hur hade du uppfattat den här situationen om du läste om den och nån annań var gärningsmannen?

Att en bedragare gått på en nit såklart!

24 augusti 2010, 23:50
Medlem
Jag frågade henne på ett annat forum idag om hon hade funderat på att betala för det hon beställt på mitt kreditkort nu när hon får pengar från CSN. Hon svarade inte men jag blev permanent bannad. Jävla ickeperson.

28 augusti 2010, 20:29
Medlem
Mystiken tätnar. Titti vill inte banna ** trots att hon är en direkt fara för andra medlemmar, men kolla här vad som hänt med en av forumets beskedligaste medlemmar:

http://www.aspergerforum.se/om-privata-avdelningen-t17024.html

Icke-manipulativa personer riskerar kanske att göra forumet mindre hemtrevligt för de invällande NT-horderna som bara är där för att veta hur de bäst ska normalisera sina barn/partners/föräldrar med misstänkt AS...

Riktiga aspergare som inte kan, eller inte vill, eller varken kan eller vill vara wannabe-NT ska rensas bort.

Jag är övertygad om att min tråd aldrig hade censurerats om det inte vore för påtryckningar från ** och/eller hennes mamma. Hennes mamma är makthavare i både politik och näringsliv i sjuhäradstrakten. Hade min tråd inte censurerats hade jag inte heller blivit bannad. Jag kan i och för sig inte påstå att jag längtar tillbaka.

Eller så finns en vilja att tysta ner historien. Att de som blir förtryckta slår tillbaka är ju tydligen fult nu för tiden, om det inte råkar vara en invandrare som slog första slaget. Då tycker pöbeln det är okej att slå tillbaka. Om en psykopat som låtsas vara aspergare för att hitta lätta offer är den som börjar, då är det tydligen fel att försöka ställa saker den personen ställt till med till rätta.

Jag är inte bara ilsken och grälsjuk just nu, även om det är en väsentlig komponent i min sinnesstämning. Jag känner också sympati med den som drabbats av den här godtyckliga uteslutningen från PA, utan att ens få någon motivering. Det har inte direkt varit något strikt urval tidigare.

Moderator: Zombie
Tog bort initial.

En Ful Ruta - endast på Aspieforum.

14 september 2010, 21:08
Medlem
Yetin skrev:
kolla här vad som hänt med en av forumets beskedligaste medlemmar:

Inte vackert.

Yetin skrev:
Icke-manipulativa personer riskerar kanske att göra forumet mindre hemtrevligt för de invällande NT-horderna som bara är där för att veta hur de bäst ska normalisera sina barn/partners/föräldrar med misstänkt AS...
Ja det går ju inte. Kjam gumman/pappasnuffsen, hoppas du får pli på din ohängde son!

Yetin skrev:
Riktiga aspergare som inte kan, eller inte vill, eller varken kan eller vill vara wannabe-NT ska rensas bort.
Den som är skötsam får bli en tvål i sitt nästa liv!

Yetin skrev:
en psykopat som låtsas vara aspergare för att hitta lätta offer är den som börjar, då är det tydligen fel att försöka ställa saker den personen ställt till med till rätta.
Ja den som inte sett igenom fasaden eller sett personen under ytan låter sig lätt luras.

15 september 2010, 12:31
Moderator
Yetin skrev:
kolla här vad som hänt med en av forumets beskedligaste medlemmar:

Yetin skrev:
Jag känner också sympati med den som drabbats av den här godtyckliga uteslutningen från PA, utan att ens få någon motivering. Det har inte direkt varit något strikt urval tidigare.

Det här håller jag med om utan vidare.

Jag inser att skäl till sådant här inte måste vara uppenbara, att det hur som helst inte är ledningens sak att offentliggöra dem, och att det i vissa fall kan finnas legitima grunder för att vara försiktig med det till och med inför den drabbade. Men det sistnämnda kan lätt missbedömas så att resultatet i stället blir rättslöshet, och hur som helst har jag från just den här personen sett så mycket sympatiskt och konstruktivt gentemot ingenting annat att jag blir förbannnad på ledningen.

Det andra ämnet orkar jag inte kommentera, det gjorde jag häromveckan...

Senast redigerad av Zombie 15 september 2010, 14:51, redigerad totalt 2 gånger.

15 september 2010, 14:47
Medlem
Jag har svårt att bestämma mig för huruvida tråden och allt dess innehåll är seriöst (vilket skulle bekräfta min tes "folk är fan inte kloka") eller om den och dess innehåll enbart är teater och spe - en lek. Oavsett vilket så får den mig att undra vad i helskotta jag gör online.

19 september 2010, 10:14
Medlem
tahlia skrev:
Jag har svårt att bestämma mig för huruvida tråden och allt dess innehåll är seriöst (vilket skulle bekräfta min tes "folk är fan inte kloka") eller om den och dess innehåll enbart är teater och spe - en lek. Oavsett vilket så får den mig att undra vad i helskotta jag gör online.

Från min sida är det iaf seriöst. Varför skulle det inte vara det?

19 september 2010, 11:01
Medlem
Yetin skrev:
Från min sida är det iaf seriöst. Varför skulle det inte vara det?

För att jag, innerst inne, hoppas att människor inte ska vara kapabla att bli så... besatta(?). Att människor ska kunna lösa saker utan att blanda in halva världen (som inte har ett skit med något att göra), att människor ska kunna släppa händelser utan att älta, att man ska kunna hantera relationer och deras uppbrott på ett lugnt och (även om jag hatar ordet) "vuxet" sätt.
Antar att det gör mig illa berörd att se hurdana människor kan bli... i vanlig ordning.

19 september 2010, 11:48
Medlem
Tja, snuten har ju en skyldighet att blanda sig i... faktiskt även om kontrahenterna är överens om att de inte vill det.
Samhället tycks som vanligt vara till för sig själv snarare än för individerna i det :(

19 september 2010, 16:15
Medlem
nallen skrev:
Tja, snuten har ju en skyldighet att blanda sig i... faktiskt även om kontrahenterna är överens om att de inte vill det.
Samhället tycks som vanligt vara till för sig själv snarare än för individerna i det :(

Det beror förstås på att allt annat skulle göra det fördelaktigt att hota folk för att få dem att dra tillbaka anmälan. I det här fallet är det sjuka att ** hellre ringde polisen än ta ansvar för vad hon och endast hon ställt till med. Polisen är en bricka i psykopaternas spel. Rättssystemet är rätt väl anpassat för att användas av psykopater mot riktiga människor.

Moderator: Zombie
Tog bort namn.

En Ful Ruta - endast på Aspieforum.

27 september 2010, 13:45
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 176 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 18  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.