Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Svart magi! Häxdoktorer! Voodoo! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Svart magi! Häxdoktorer! Voodoo!
Ufo skrev:
lillsanna skrev:
Hahahaha detta inlägg får mig att minnas ett tillfälle när jag var så där rabiat hatfull, satt i badkaret och döpte en av grabbarnas turtlesbadskumsgubbar till personen i fråga och började frenetisk såga med fotfilen tills det gick hål i foten... personen i fråga var en lärare till grabben och hon dök aldrig upp i skolan dagen efter, pga bruten fot :lol: :lol: även om inte jag var orsaken så kändes hämnden ljuv den gången

Låter som att du var orsaken.

Var jag det så berodde det nog på graden av hat än något annat, jag brukar inte ens kunna hata, men då var det mycket starkt.

Ufo skrev:
När dockan är uttjänt så skall den förstöras på rätt sätt, annars kan den slå tillbaka på dig själv.

Grabbens turtleskumbad stod kvar på badkarskanten tills långt senare när jag insåg att det var dags att röja badrummet ordentligt :)
Jag får kanske skylla alla konstiga grejer som hänt mig efter det på den missen, för mycket skit har det hänt ....

23 februari 2010, 23:59
Medlem
lillsanna skrev:
Var jag det så berodde det nog på graden av hat än något annat, jag brukar inte ens kunna hata, men då var det mycket starkt.

Hatet hjälpte dig ju att projecera kraften, så ja.

24 februari 2010, 01:25
Medlem
Hur `går det till med sån där voodoo? Funkar det om man hatar eller är det bättre om man är neutral?

Går det att hävda en människas förbannelse med ett träd, som inte framkallats genom en docka?

24 februari 2010, 03:44
Medlem
Ufo skrev:
lillsanna skrev:

Hatet hjälpte dig ju att projecera kraften, så ja.

När jag läste det där så rös jag och tänkte för mig själv, man får hoppas att stark kärlek kan ge lika mycket i positiv riktning då....

Och nästan på en gång insåg jag, ja det gör det ju ! För rätt många år sen blev jag inkallad till omsorgschefen och ombedd att bli tillfällig assistent åt en handikappad kille som gått i djup depression och inte varit ur sängen på månader och fått först liggsår, sedan mördarbakterien i dessa liggsår.

Tanken om vad jag skulle göra var väl egentligen bara att vara människa och försöka förgylla hans vardag lite, försöka locka ut honom, men framför allt se till att han inte bara låg i sängen. Allt detta för att få honom i form för en omfattande operation för att få bort bakterien och framför allt att han mådde så pass att han inte bara lade sig i sängen igen för då blev ju liksom operationen helt onödig.

Nu föll det sig så att jag kände den där killen på omvägar och kände till betydligt mer än omsorgen om honom och det knöt väl ett lite starkare band mellan oss antar jag. Inte så att jag förälskade mig utan vi fick en väldigt fin vänskap.

Det betydde bland annat att jag som gillar mat gav lite av min fritid för att vi skulle kunna fixa en julskinka åt honom och jag stannade sen och åt med honom och så vidare. Vi hade kul tillsammans :)

När sköterskan kom på måndagen efter jul för att lägga om hans sår, hör jag ett förvånat utrop.... sen kommer hon ut i köket och säger: Jag förstår inte detta, det är faktiskt helt omöjligt, för sånt händer inte och jag vet inte ens hur jag ska kunna förklara det hela för läkaren.

Vaddå ? blev min fråga.

Hans liggsår är helt läkt! Det finns inte tillstymmelsen av det kvar och det syns inte ens att det funnits där.......

Så, ja, stark kärlek/människokärlek kan nog faktiskt göra under den med.

Men man ska nog vara försiktig med starka hatkänslor och kanske desto givmildare med människokärlek :)

24 februari 2010, 22:11
Medlem
Timeless skrev:
Hur `går det till med sån där voodoo? Funkar det om man hatar eller är det bättre om man är neutral?
Det skall projeceras med hög koncentration. Vilket starka känslor kan hjälpa till med.
Timeless skrev:
Går det att hävda en människas förbannelse med ett träd, som inte framkallats genom en docka?
Du behöver göra en ny "docka" som suger upp din förbannelse.
Men dessa är det viktigt att de får vara orörda genom tid o rum. Och inte grävas ner vid ett träd.

26 februari 2010, 19:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.