Ny tråd Svara på tråd  [ 71 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Ser du normal eller hjärnskadad ut? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Ser du normal eller hjärnskadad ut?
Ja alltså jag har en stel mimik. Om jag skulle vara socialt utåtriktad, ett ånglok. Då skulle nog mitt anskite (yeah, medveten felstavning) börja likna en stjärt tror jag. Eftersom de ansiktsrörelser jag skulle försöka prestera för det första inte skulle synka med det jag sade, och för det andra skulle vara mycket konstlade.

Renée Zellweger ger babianröven ett ansikte, jag skulle nog kanske börja se ut så här:

Bild

21 februari 2010, 15:47
Avslutat konto
Han till vänster ser rätt mycket ut som en vettskrämd, neurotisk aspergerstjärt i ansiktet. Jag tycker Renee Zellweger mest ser sammanbiten och lite kärringaktig ut.

Bild

Killen till vänster *tränger sig på och avbryter en diskussion i universitetets kafeteria* "Hejviharpolitiskinformationsträffpåonsdagkvällochjagskullegärnaviljaattfinafrökenkomditvidiskuterar
ekologiskthållbaraalternativförframtidenochföreläseromenvärldutanpengarviärenseriösforskningsorganisation
"

Det är den typen av rövansikte jag pratar om.

21 februari 2010, 15:56
Medlem
Ulla-Bella kanske hade sådan AS? http://www.youtube.com/watch?v=1U86GqQ8P6Q

Och Birger: http://www.youtube.com/watch?v=Xx-Ri9jP7HU

Bristen på humor och social kompetens stämmer in.

21 februari 2010, 16:13
Avslutat konto
KLOCKRENT! Ulla Bella, hahaha... Hade helt glömt den karaktären men det är en sån jag menar. Helt stel och låst och övernördig. Kanske ännu mer låst dock, Ulla Bella har lite pundarvarning. Typ som gammal rehabiliterad narkoman blandad med asperger.

21 februari 2010, 16:24
Avslutat konto
Finns för övrigt så många fula aspergernördhelveten som förtjänar att dö. Jag skulle vilja slå sönder ansiktet på en aspergernörd med en hammare. Skulle kännas skönt.

Någon med ett ansiktsuttryck liknande det hos killen till vänster på bilden jag länkade, "hej jag är vetenskapsman och min mamma säger att jag är duktig och har en forskarådra" *schlafs schlafs schlafs*...

Förbannade jävla MISSFOSTER! Kontrasten extrem aspighet + hög intelligens är nog det mest frånstötande jag kan tänka mig i en människa. De är inte ens riktiga människor överhuvudtaget.

21 februari 2010, 16:43
Medlem
Jag har fått det liv jag har genom att bli sedd och betraktad som fullt "frisk och normal" av omvärlden under alla år före diagnos. Och typer som Gogge har fortsatt med trakasserier på det temat, liksom Josef som verkar basera synpunkterna om mig och min person å ena sidan på att jag i många stycken inte är någon riktig aspergare, å andra sidan samtidigt att jag sannerligen inte är någon som kan passera som NT utan en riktig mupptyp.

Ser just Josefs nya inlägg nu. Skönt att ha säkrat din identitet. Kombinationen av dina uttalanden av det här slaget och att själv vara en av de få personligt utpekade du smädar oftast känns inte direkt trygg....

Moderator: Du och Josef3 avskyr varandra. Det är helt i sin ordning. Dock får ni inte hota varandra. Att du har säkrat hans identitet är ett uttalande som lätt kan uppfattas som hotfullt. Eftersom det är riktat mot honom och dessutom saknas information om hur du kommit över hans identitet. Och eftersom vi inte vet vad du tänker göra med informationen? Dock väljer jag att tolka det som att du känner dig trygg med att veta vem han är, så du inte behöver undra om det är någon i din bekantskapskrets som är falsk och trollar. Typ.

// moderator sugmundfreud

21 februari 2010, 16:50
Avslutat konto
Är du dum i huvudet Pemer? Du sitter och hotar mig och påstår att JAG hotat dig? Vilket jag för övrigt inte gjort.

Du är ett äckel och en mes däremot. Såna som du lever ofta sina liv ovetandes om sitt avvikande och nördiga sätt.

Förresten, att antyda saker om folks riktiga identitet är inte tillåtet på forumet. Det gäller nog dig också. Jag fick veta det när jag påstod att jag kände till Carls identitet.

Senast redigerad av Josef3 21 februari 2010, 16:57, redigerad totalt 1 gång.

21 februari 2010, 16:53
Medlem
Ulla-Bella och Birger ser jag som verklighetsfrämmande karaktärer. Den vuxna världens variant av teletubbies. Ge gärna exempel som inte är fiktiva, för jag har mig veterligen inte sett några. Inte ens bland de mest störda.

Birger's lättsamma adhd-humor hade gjort sig bättre utan Birger.

Nörd:
http://i408.photobucket.com/albums/pp16 ... /IMG-1.jpg

21 februari 2010, 16:55
Medlem
Sjuklig utseendefixering anser jag tillhör NT-kollektivet.
Anser mig stå över sånt.

21 februari 2010, 17:01
Avslutat konto
Jag är sjukligt utseendefixerad, ytterligare en tydlig avvikelse från det flottiga aspergerträsket av fjärtdoftande, sunkiga nördar som är helt omedvetna om sitt utseende och kroppsspråk.

21 februari 2010, 17:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 71 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.