JC-rockers är folk med hårdrockarambitioner som går i Conversedojor, svartfärgat hår och kläder från JC. De brukar (eller brukade, JC-rockers är inte fullt så vanliga som för en del år sen) ha tatuerade stjärnor och kläder med Adidasränder också. De vill vara som Dregen samtidigt som de vill passa in och går iofta med tjocka hörlurar runt halsen. De brukar vara hyfsat trevliga och gillar att dricka bärs men är rätt menlösa på det hela taget.
Indiepopare kan andra beskriva bättre än vad jag kan. Josef?
12 februari 2010, 22:04
Savanten Svante
Medlem
Re: Musik
Krigarn skrev:
JC-rockers är folk med hårdrockarambitioner som går i Conversedojor, svartfärgat hår och kläder från JC. De brukar (eller brukade, JC-rockers är inte fullt så vanliga som för en del år sen) ha tatuerade stjärnor och kläder med Adidasränder också.
Folk som köper färdigsliten IronMaidentröja, som ser grå ut, istället för att ha kvar tröjan sen dess och ha slitit den själv.
Jävlar vad förvånad jag blev när jag upptäckte fenomenet första gången. Varför ska man köpa en ny tröja som är nästan utsliten med tryck som inte hänger ihop när man kan köpa en NY FIN billigare?
Mina rocktröjor står det Zappa och Ebba på. Och de är fortfarande ganska oslitna, och inköpta NYA och oslitna!
12 februari 2010, 22:07
Krigarn
Medlem
Jag har en ärmlös naturligt urtvättad vit t-shirt som det står Bukowski på. Strået vassare.
12 februari 2010, 22:16
carl
Medlem
Savanten Svante skrev:
Krigarn skrev:
JC-rockers är folk med hårdrockarambitioner som går i Conversedojor, svartfärgat hår och kläder från JC. De brukar (eller brukade, JC-rockers är inte fullt så vanliga som för en del år sen) ha tatuerade stjärnor och kläder med Adidasränder också.
Folk som köper färdigsliten IronMaidentröja, som ser grå ut, istället för att ha kvar tröjan sen dess och ha slitit den själv.
Jävlar vad förvånad jag blev när jag upptäckte fenomenet första gången. Varför ska man köpa en ny tröja som är nästan utsliten med tryck som inte hänger ihop när man kan köpa en NY FIN billigare?
Mina rocktröjor står det Zappa och Ebba på. Och de är fortfarande ganska oslitna, och inköpta NYA och oslitna!
Jo och när det var färdiga dekaler och pins på kläderna.. med olika harmlösa åsikter.. fastfood-punkrocker
12 februari 2010, 22:19
Savanten Svante
Medlem
Tinseltown rebellions, som zappa uttryckte det!
12 februari 2010, 22:24
Krigarn
Medlem
Är det en låttext? Länka gärna isf.
12 februari 2010, 22:28
Savanten Svante
Medlem
Mer än gärna!
Tinseltown är alltså hollywood. Och zappa rekommenderas, any time in the week.....
Hoppas det här inte är en för svår introduktion till zappa för folk här. Det vore dumt. Zappa är en drog man måste vänja sig vid!
From Madam Wong's to Starwood To the Whiskey on the strip You can hear the crashing, blasting strum Of bands that come to be real hip And get a record contract From a talent scout someday They'll sell their ass, their cocks and balls They'll take the check 'n' walk away If they're lucky they'll get famous For a week or two perhaps They'll buy some ugly clothes to wear And hope the business don't collapse Before some stupid magazine Decides they're really good They're a Tinsel Town Rebellion Band From downtown Hollywood Tinsel Town Rebellion, Tinsel Town Rebellion Band It's a little bitty Tinsel Town Rebellion A Tinsel Town Rebellion Band They used to play all kinds of stuff And some of it was nice Some of it was musical But then they took some guy's advice To get a record deal, he said They would have to be more punk Forget their chops and play real dumb Or else they would be sunk So off they go to S.I.R. to learn some stupid riffs And practice all their poses In between their powder sniffs Chop up a line now, snort it up now And when they think they've got it They launch a new career Who gives a fuck if what they play Is somewhat insincere Tinsel Town Rebellion, Tinsel Town Rebellion Band A Tinsel Town Rebellion A Tinsel Town Rebellion Band Did you know that in Tinsel Town the people there Think substance is a bore And if your New Wave group looks good They'll hurry on back for more Of leather groups and plastic groups And groups that look real queer The Tinsel Town aficionados Come to see and not to hear But then again this system works As perfect as a dream It works for all those record company pricks Who come to skim the cream From the cesspools of excitement Where Jim Morrison once stood It's the Tinsel Town Rebellion From downtown Hollywood
12 februari 2010, 22:40
Krigarn
Medlem
Tack för det!
12 februari 2010, 23:00
Savanten Svante
Medlem
Fortsätt gärna fråga om Zappa. Han är ett specialintresse för mig..
.. du kan få en jävligt bra inspelad kopia av när han spelade i malmö folkpark, där "why does it hur when i pee" spelades offentligt första gången.
Ja, han har vissa saker gemensamt med eddie meduza!
*är jävligt svag för extrema saker kombinerat med smarta snubbar.... och meduza/norstedt hör dit bättre än de flesta vet*
12 februari 2010, 23:05
Krigarn
Medlem
Jaså, är han en husgud alltså? Vilka fler husgudar har du?
(Intelligenta människor har alltid husgudar och disk i vasken)