Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Nästa
Är du rasist? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Är du rasist?
Vad menar du med "renare"?

Om du menar att en ras har levt isolerat och bara parat sig inom den egna rasen, så är det väl inte nödvändigtvis så att den rasen blir bättre än en ras med mer uppblandade gener. Med folk som lever isolerat finns ju alltid problemet med inavel som ger sämre gener (till exempel i form av fler missbildningar).

Hur bra än generna var från början i en viss given genpool, så behöver den tillskott av nya gener för att inte försämras. Med "bra gener" menar jag alltså gener som ger upphov till önskvärda egenskaper, vilket för oss in på frågan vilka egenskaper som kan anses vara bra. Det kanske till och med kan tänkas variera från region till region!? Evolutionen följer ju inte något slags universell regel utan beror på lokala förutsättningar.

Å andra sidan:
Hur stor behöver en isolerad population vara för att undvika oönskade mutationer?

Vilka egenskaper har alla germaner som gör dem bättre än andra?

Om vi till exempel antar att förmåga till logiskt tänkande är bra, så kan vi ju ställa oss frågan om alla germaner kan tänka logiskt!? Om det finns en german som inte kan tänka logiskt (och jag kan tänka mig att det finns minst en), så måste det betyda att den individens gener är dåliga, vilket motsäger att alla germaner är bra. Även om det skulle vara så att fler germaner än andra kan tänka logiskt, så måste man fortfarande gå ner på individnivå för att kunna veta säkert.

Personligen tycker jag att alla borde knulla mer med alla, så att raserna blandas ut. Då skulle vi inte behöva grubbla så mycket på olika raser hit och dit.

2 februari 2010, 05:44
Avslutat konto
Germaner är mer renliga, pålitliga, ärliga och laglydiga. De saknar också blattiga beteenden.

2 februari 2010, 06:58
Medlem
Abooo...

2 februari 2010, 07:16
Medlem
När är man German? Jag kommer från Holland, men har bruna ögon och brunt hår.... I Holland tycker de jag är från Frankrike, i Frankrike tycker de jag ser så jätteholländsk ut (stark kropp, runda kinder). Dessutom är jag en sån invandrare som beter sig som en civiliserad akademisk människa.

Men jag är inte rasistisk. Jag ser inte ens om nån är svart eller vit... Dessutom tycker jag det finns stora kulturella skillnader som inte alltid går tillsammans i ett och detsamma land. Utom i Kanada. Men det beror på att de flesta känner sig superiöra och tycker den andra ska anpassa sig....

2 februari 2010, 16:45
Avslutat konto
Germaner är skandinaver, tyskar, holländare. Vidgar man det till rasbegrepp och pratar om en germansk sfär av raser inkluderar den allt från letter till vissa fransmän.

2 februari 2010, 18:23
Medlem
Folk som vill bli tagna på allvar snackar inte om raser...du är rolig, Josef3... :lol:

3 februari 2010, 01:46
Avslutat konto
Krigarn skrev:
Folk som vill bli tagna på allvar snackar inte om raser...du är rolig, Josef3... :lol:

Hade du levt på 30-talet hade du garanterat varit nazist, inte kommunist. Säkert frivillig i Finland och sen på östfronten och i slaget om Berlin.

3 februari 2010, 02:31
Medlem
Men nu lever vi inte på 30-talet och rasbiologin är bevisligen en pseudovetenskap...

3 februari 2010, 03:04
Medlem
Det ligger någonting i det. Alltså att det generellt är så att den som är politiskt korrekt idag (ligger i tiden, en modern medborgare), hade sannolikt varit det då på 30-talet med.

Människor brukar sparka bakut när man säger det. Men nazismen var så mycket mer än brännugnar och tvål. Nazismen var väl likställd med framtidshopp, en ny värld, arbete och ordning. Som jag har uppfattat saken i alla fall. En stark politik, för ett hårt arbetande folk. Rasutrotningen låg inte i fokus såsom enda paroll - döda alla slan så blir allt bra! Så var det inte.

Så är det inte idag heller, men se på fan - om jag inte missminner mig var jag fram tills ganska nyligen (några år sedan)sjukförsäkrad. Plötsligt kallar alla mig för bidragsparasit och patrask! Hur gick det till?. Ptja, blicka bakåt och kolla in nazismen. Same shit different age. Den stora massan följer gärna den som förespråkar pli och ordning.

3 februari 2010, 03:10
Medlem
Topic kan jag typ inte svara på dock. Jag brukar få höra att jag är rasist. Men jag har inga särskilda tankar där jag tycker att man ska skilja på raser och premiera vissa. Jag har nog för svårt för grupptänk. Samtidigt tycker jag ju olika mycket om olika raser. Men jag har ingen ideologi bakom, bara mitt tycke och smak.

3 februari 2010, 03:13
Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.