Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Kan du uppleva dig provocerad av ett aspigt utseende? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Kan du uppleva dig provocerad av ett aspigt utseende?
Kristofer skrev:
Äh. Personen på den översta bilden har jag ingen aning om vem det är. Men han ser tämligen normal ut, hur han är till sättet och som person går inte att säga av den bilden.

Personen på den undre bilden ser tämligen onormal ut.

Med normal menar du förmodligen så ful och intetsägande att han försvinner i en folksamling. Vet inte om du ser det jag ser men jag tycker fortfarande att hans ansikte ser ut som en matta av sammandragningar och nervryckningar, samtidigt som blicken är stirrig och smått hysterisk.

4 januari 2010, 14:52
Medlem
Kan du inte publicera en bild på dig själv?

De flesta människor ser inte ut som mangateckningar... Därav tycker jag den undre av dina bilder inte är speciellt relevant som referensram.

4 januari 2010, 15:03
Medlem
Jag börjar känna mig ganska provocerad av den här tråden nu.

Hoppas att ni aldrig träffar min bästa kompis, för jag vill gärna ha honom kvar trots sitt aspiga utseende. Vem vet, ni kanske skulle bli provocerade av mitt ansikte också.
Tacksam om ni hojtar till innan ni besöker Uppsala så att jag kan hålla mig hemma då.

4 januari 2010, 17:11
Medlem
Flia:

Det är nog bara Josefs åsikter som du tänker på.

4 januari 2010, 22:30
Medlem
Kanske, men jag vidhåller att jag känner mig jävligt provocerad.

5 januari 2010, 00:49
Medlem
Jag skulle kunna bli provocerad, om det inte var för att de åsikter om "slå in lite NT" och annat i den vägen säger mig att personen/personerna i fråga inte skulle ha kapacitet att förstå varför det provocerar. Det gör provokationen totalt meningslös.

5 januari 2010, 01:06
Medlem
Provokationen blir ju inte meningslös när jag känner att min kompis hälsa är i fara om han möter Josef på stan.

5 januari 2010, 01:29
Medlem
Flia skrev:
Provokationen blir ju inte meningslös när jag känner att min kompis hälsa är i fara om han möter Josef på stan.

Josef har en stor trut online. Av någon outgrundlig anledning får jag intrycket av att han är oerhört harmlös offline.

5 januari 2010, 01:47
Medlem
tahlia skrev:
Jag skulle kunna bli provocerad, om det inte var för att de åsikter om "slå in lite NT" och annat i den vägen säger mig att personen/personerna i fråga inte skulle ha kapacitet att förstå varför det provocerar. Det gör provokationen totalt meningslös.

De flesta skulle inte ens tänka så långt. De skulle bara ta fram nävarna fort omständigheterna är rätt, eller förtränga att de ens har impulsen.

Jag erkänner bara den spontana uppfattning jag kan få av folk. Det betyder inte att jag i alla lägen står för eller skulle agera på det, även om jag naturligtvis inte försöker ursäkta mina känslor.

5 januari 2010, 02:05
Medlem
Flia skrev:

Josef3 fantiserar mycket. Du har kanske lagt märke till hans benägenhet att ta till kraftuttryck. Men han hotar ingen. Det är inte tillåtet på detta forum. Att man kan känna sig illa till mods när människor uttrycker önskningar om att skada andra, det har jag full förståelse för. Men man får försöka ta det för vad det är, jag uppfattar inte att någon här vill ut på gatorna och basha fula Aspergare.

5 januari 2010, 08:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.