Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Vad tycker ni om detta? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Vad tycker ni om detta?
Savanten Svante skrev:
Josef3 skrev:
Får jag någon gång möjligheten att göra det utan att riskera rättsliga påföljder ska jag personligen döda alla vuxendiagnostiserade med AS.

Sådana som jag då.

Vuxendiagnostiserade är riktiga svin. Okunniga och självcentrerade utan att fatta det själva. Folk som aldrig upplevt hur det är att ha diagnos och hamna i psykiatrins våld som barn gör sig själva till något slags företrädare för "goda, vettiga aspergare" när de vid 39 års ålder får diagnosen. Det är ett hån mot de äkta aspergarna på samma sätt som kafferepsmentaliteten på Aspergerforum är det. En massa medelålders kärringjävlar med barn och familj som haft diagnos i fyra år och talar sig varma för diverse aspergeråtgärder för skolor, vården och samhället i stort. De anordnar träffar och gör allt för att föra ut sin NT-wannabeism i samhället.

Jag tvivlar på att flertalet av dessa vuxendiagnostiserade överhuvudtaget är riktiga aspergare/autister. Navelsträngsteorin ligger närmare till hands. Jag skulle inte tveka att rensa ut er allihop om jag var diktator.

11 november 2009, 23:48
Medlem
Savanten Svante skrev:
Josef3 skrev:
Får jag någon gång möjligheten att göra det utan att riskera rättsliga påföljder ska jag personligen döda alla vuxendiagnostiserade med AS.

Sådana som jag då.

... och du Josef3, hur ska du göra med oss vuxna som inte har diagnostiserats med AS och av diverse skäl troligen inte kommer att kunna ståta med en sådan diagnos, men som ändå är aspergare? Kommer du att finna nöje i att ta livet av oss med?

11 november 2009, 23:52
Avslutat konto
Asmix skrev:
Savanten Svante skrev:
Josef3 skrev:

Sådana som jag då.

... och du Josef3, hur ska du göra med oss vuxna som inte har diagnostiserats med AS och av diverse skäl troligen inte kommer att kunna ståta med en sådan diagnos, men som ändå är aspergare? Kommer du att finna nöje i att ta livet av oss med?

Ni är inte aspergare överhuvudtaget.

De riktiga aspergarna drar på sig psykiatrins blick redan som små, vare sig AS som diagnos var uppfunnet eller ej. En riktig aspergare går inte ett helt liv, jobbar som lektor och skaffar barn för att sen upptäcka att "fan, det här stämmer ju PERFEKT på mig, jag är aspergare!".

Det finns något som heter "töntar" också. Dvs lärare, universitetsfolk och dylikt som bara är allmänt fula och mjäkiga med toffelhjältetendenser, värdelöst piffig humor och gråtrista tjingelingpersonligheter. Töntar helt enkelt. Oftast överdrivet positiva svin som tror sig ha AS bara för att de varit ärketöntar hela livet. På något sätt blir AS det som får rättfärdiga att de är kuklösa, ryggradslösa, personlighetslösa, tunnhåriga nollor som haft en sexuell erfarenhet i hela sitt liv och det var frugan.

Senast redigerad av Josef3 12 november 2009, 00:00, redigerad totalt 1 gång.

11 november 2009, 23:55
Medlem
Så din definition på aspergare är hur pass tidigt man fick diagnos. Intressant.

11 november 2009, 23:59
Avslutat konto
Ufo skrev:
Så din definition på aspergare är hur pass tidigt man fick diagnos. Intressant.

Riktiga aspergare har tydliga problem som barn. De som inte uppvisar denna problematik är bara efterblivna eller töntar. Läs min definition av tönt ovan. Varför töntarna verkar tro att AS på något sätt är ett samlingsbegrepp för töntpersonligheter förstår jag inte heller.

Folkdansande matematiker som har ett helt rum med rysk litteratur på ena väggen och Yoda-dockor på den andra och kan den mongoliska nationalsången utantill inbillar sig gärna att de har "AS". Det är en skam att dessa människor ens får finnas till. De har inget med AS att göra, de är bara astöntiga kufar.

AS för dessa fitthjärnor innebär att "komma hem". Töntfamiljens armar öppnas och välkomnar dem. Ickeaspergare som välkomnar andra ickeaspergare och skenautister in i gemenskapen och sen skapar communities och går på kafferep tillsammans. Det är vedervärdigt. De använder begreppet "AS" på ungefär samma lösa sätt som Hitler gjorde med "arier". Alltså en term som betyder nånting helt annat egentligen.

Att ha AS innebär inte att man är en moraliskt rigid vetenskapsnörd som gillar Star Trek och är lite sådär "tafatt" ibland. Att ha AS innebär att man INTE KÄNNER BEHOVET av gemenskap, värme, gruppkrameri och att mötas i svettiga lokaler för att "vara tillsammans".

12 november 2009, 00:03
Medlem
Josef3 skrev:

De riktiga aspergarna drar på sig psykiatrins blick redan som små, vare sig AS som diagnos var uppfunnet eller ej. En riktig aspergare går inte ett helt liv, jobbar som lektor och skaffar barn för att sen upptäcka att "fan, det här stämmer ju PERFEKT på mig, jag är aspergare!".

Det finns något som heter "töntar" också. Dvs lärare, universitetsfolk och dylikt som bara är allmänt fula och mjäkiga med toffelhjältetendenser, värdelöst piffig humor och gråtrista tjingelingpersonligheter. Töntar helt enkelt. Oftast överdrivet positiva svin som tror sig ha AS bara för att de varit ärketöntar hela livet.

Ja, du Josef. Du lever verkligen i fablernas värld. Din verklighetskontakt tycks vara i det närmaste helt obefintlig. I din fantasi så är vilken paradox som helst helt naturlig. Jag kan förstå att sådana excellenta "töntar" som du tidigt drar till sig uppmärksamhet, medan många av dem som du kallar "töntar" inte är så illa ute i fråga om verklighetskontakt att de inte klarat sig att hanka sig fram i livet utan att bli föremål för sådant som "psykiatri" och andra former av avvikarkontroll.

12 november 2009, 00:11
Medlem
Men du har behovet av gemenskap på olika former av forum på nätet?

12 november 2009, 00:12
Avslutat konto
Asmix skrev:
Josef3 skrev:

Det finns något som heter "töntar" också. Dvs lärare, universitetsfolk och dylikt som bara är allmänt fula och mjäkiga med toffelhjältetendenser, värdelöst piffig humor och gråtrista tjingelingpersonligheter. Töntar helt enkelt. Oftast överdrivet positiva svin som tror sig ha AS bara för att de varit ärketöntar hela livet.

Ja, du Josef. Du lever verkligen i fablernas värld. Din verklighetskontakt tycks vara i det närmaste helt obefintlig. I din fantasi så är vilken paradox som helst helt naturlig. Jag kan förstå att sådana excellenta "töntar" som du tidigt drar till sig uppmärksamhet, medan många av dem som du kallar "töntar" inte är så illa ute i fråga om verklighetskontakt att de inte klarat sig att hanka sig fram i livet utan att bli föremål för sådant som "psykiatri" och andra former av avvikarkontroll.

Det är inte tönterier som leder till kontakt med psykiatrin, det är autistiska, ofta våldsamma, reaktioner på en neurotypisk omvärld.

Att du överhuvudtaget anser dig ha AS och befinner dig på ett AS-forum är motbjudande. Du är en riktig jävla tunnhårig akademikertönt som tror att AS förklarar varför du saknat könsorgan hela livet och varit en pseudoman som blir pissad på av vilken kvinna som helst.

12 november 2009, 00:20
Medlem
Josef3 skrev:
Att ha AS innebär inte att man är en moraliskt rigid vetenskapsnörd som gillar Star Trek och är lite sådär "tafatt" ibland. Att ha AS innebär att man INTE KÄNNER BEHOVET av gemenskap, värme, gruppkrameri och att mötas i svettiga lokaler för att "vara tillsammans".

Där skiljer din uppfattning rätt markant mot min.

Jo vi känner visst behov av att vara med andra, dock inte lika starkt som NT, eller på samma sätt som dem.

12 november 2009, 00:28
Medlem
Josef3 skrev:
Att du överhuvudtaget anser dig ha AS och befinner dig på ett AS-forum är motbjudande. Du är en riktig jävla tunnhårig akademikertönt som tror att AS förklarar varför du saknat könsorgan hela livet och varit en pseudoman som blir pissad på av vilken kvinna som helst.

Fortsätt du dikta. Du verkar känna sådan tillfredsställelse av det. Du vet inget om mig, medan jag genom dina så generösa berättelser vet en hel del om dig. Så något facit sitter du sannerligen inte inne med. Du bara pissar dig själv i ansiktet och slickar dig om munnen, för något godare än det du själv kan alstra kan du inte tänka dig. Eller hur?

12 november 2009, 00:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.