Zombie skrev: Bakgrunden är saker som hände just då och som en "NT" som inte var med inte heller skulle ha förstått. Så är det ofta när folk umgås, aspergare eller ej. Det kan på motsvarande sätt vara gemensamma minnen. Det innebär inte att man utesluter någon annan, men det är sällan man orkar förklara allt för varje nykomling heller. Det är bara att flika in sig där man kan när man kan så kommer man själv också med i refererandet så fort man har hunnit hamna på varandras kognitiva kartor och dela några enkla erfarenheter (eller gör man inte det så är det någon fnurra någonstans).
Kan vara svårt att lära sig, men eftersom ingen beskrev för mig hur man gjorde när jag hade behövt det och jag är trött så kommer jag inte på några bättre ord att sätta på saken just nu.
I det här fallet gäller den grundläggande outtalade referensen ett gammalt bråk mellan Svante och Liebert (ägaren till Aspergerforum), som gjorde att Svante kanske inte hade väntat sig att Liebert skulle hänvisa till det här forumet, där Svante är en drivande kraft. |