Jag har för mig att jag har sett en dokumentär om eländet på Tv där man försökte ge sken av att det fanns människor som bryr sig om det.
7 januari 2012, 00:09
Ufo
Medlem
Re: Second Life
Att gratisspel brukar ha saker som man kan köpa för riktiga pengar är normalt. På något sätt skall de väl kunna få lite lön för mödan att utveckla spelen.
Men saken med SL är ju att det finns ju inget där. Förstår inte vitsen med att ha en avatar som man kan........titta på?.
7 januari 2012, 00:17
CodeRedAlert
Medlem
Nu har vi tittat runt på SL och bestämt oss för att gå in.
(Skojar bara.)
Fast om vi alla går in där så kan vi ha gruppsex! Forumgruppsex.
Fattar ni vad häftigt.
Axolotl påstår att ingen kommer att förstå min humor. Han är så lättgenerad.
7 januari 2012, 03:57
Schueberird
Medlem
Äntligen... och så föreslår jag helt apropå att alla klär ut sig till bibliotekarier.
7 januari 2012, 05:22
Axolotl
Medlem
Ufo skrev:
Att gratisspel brukar ha saker som man kan köpa för riktiga pengar är normalt. På något sätt skall de väl kunna få lite lön för mödan att utveckla spelen.
Men saken med SL är ju att det finns ju inget där. Förstår inte vitsen med att ha en avatar som man kan........titta på?.
Men....det är inte ett spel...det är en virtuell nätcommunity,liksom. Ungefär som ett tredimensionellt Facebook som ingen bryr sig om.
7 januari 2012, 16:29
Axolotl
Medlem
Vill du spela så föreslår jag det här:
7 januari 2012, 16:31
Ufo
Medlem
Axolotl skrev:
Men....det är inte ett spel...det är en virtuell nätcommunity,liksom. Ungefär som ett tredimensionellt Facebook som ingen bryr sig om.
Jaha, det förklarar saken. Tänk så enkelt det hade varit om SL-fansen själva kunde förklara det
Axolotl skrev:
Vill du spela så föreslår jag det här:
Jag har ingen "flickvän" att spela med.
7 januari 2012, 16:35
Yetin
Medlem
Jag tröttnade på det snabbt vill jag minnas. Men det är ingen dum idé, är ju lite som såna där hackerfilmer från 80-talet. En förutsättning för att det verkligen skulle slå igenom vore nog att det var gratis och decentraliserat, finns något sånt projekt har jag för mig. Dvs varje användare borde kunna ha en egen 3D-värld i sin dator som hen bestämmer helt själv över, ev. bjuder in andra. Men det finns ju redan massa spel man kan göra precis det med, och dessutom skjuta på varandra, så det här är nog rätt överflödigt annat än som multiplayerporrspel då.
7 januari 2012, 17:13
Yetin
Medlem
Motion-capture och högupplöst display i glasögon skulle förstås kunna göra det mer intressant. Åtminstone den första förutsättningen finns väl hyfsat billigt tror jag.