Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Farsi kurs 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Farsi kurs
Ron Jeremy skrev:
På tal om runor vet vi igentligen vad alla runor betyder?

Det vet vi.

28 mars 2011, 15:28
Medlem
Schueberird skrev:
Ron Jeremy skrev:
På tal om runor vet vi igentligen vad alla runor betyder?

Det vet vi.

Ok jag hade bara för mig att det forfarande finns runstenar som vi "tror" att
vi vet vad de betyder men jag kan ha fel.

28 mars 2011, 15:40
Medlem
Ja, det finns ristningar där vi inte vet vad ristaren ville säga, även om vi vet vad varje enskild runa betyder.

28 mars 2011, 15:42
Medlem
Till exempel den här:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... _Betby.jpg

28 mars 2011, 15:46
Medlem
Och den här:
http://www.kulturbilder.dk/ja/Forn-och_ ... Kasby.html

Det finns flera ristningar som ingen har lyckats tyda och som tros vara nonsens.

28 mars 2011, 15:55
Medlem
Fy fan vad svårt det här var, Farsi var inte det lättaste att lära sig det går skitsakta kanske beroende
på att min språkliga begåvning är under all kritik :( , men jag ger mig inte SKA lära mig det här, men
bokstäverna är det ju ingen jävla ordning på alls هذا ليس من السهل معرفة
visserligen är det där arabiska men det är stora likheter, tur att jag är envis!

25 maj 2011, 17:02
Medlem
Trägen vinner!, som det heter.

25 maj 2011, 17:23
Medlem
Ja det får jag hoppas nu håller jag på och skriver vad dom säger, med deras tangentbord
det ser latjo ut :D

25 maj 2011, 17:44
Moderator
Jag läste en fem veckors sommarkurs i persiska en gång. Jag hade aldrig känt mig så korkad som jag gjorde i början av den kursen (jag var den enda utan någon som helst förförståelse), men det artade sig riktigt väl efter ett tag. Nu har jag förstås glömt det mesta.

Det var en sommar när jag levde på nässlor och potatis i min ensamhet eftersom jag hade blivit lurad på ett sommarjobb och var ungefär den enda som inte hade råd ens att åka hem över sommaren. Fullständigt isloerad från omvärlden tragglade jag persiska glosor och bakade bröd på mjölrester och vatten och stekte i stekpannan (jag hade inte råd med jäst).

25 maj 2011, 20:44
Medlem
Incognita skrev:
Jag läste en fem veckors sommarkurs i persiska en gång. Jag hade aldrig känt mig så korkad som jag gjorde i början av den kursen (jag var den enda utan någon som helst förförståelse), men det artade sig riktigt väl efter ett tag. Nu har jag förstås glömt det mesta.

Det var en sommar när jag levde på nässlor och potatis i min ensamhet eftersom jag hade blivit lurad på ett sommarjobb och var ungefär den enda som inte hade råd ens att åka hem över sommaren. Fullständigt isloerad från omvärlden tragglade jag persiska glosor och bakade bröd på mjölrester och vatten och stekte i stekpannan (jag hade inte råd med jäst).

Det lät inte kul med fattigdom och elände men kul att du lärde dig Farsi. jag sitter här med headset och Rosetta stone kurs och det känns som att det går åt rätt håll sakta men säkert. Jag har get mig fn på att jag ska kunna läsa persisk poesi på orginalspråk innan jag blir nöjd :) , framförallt Rumi.

25 maj 2011, 21:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.