Ska man räknas som äkta djurvän ska man vara vegan. Vegetarian räcker ingenstans.
När det gäller kött så har jag fortfarande inte fattat varför man äter det egentligen. Det smakar ju inte ens gott. Dessutom ser det väldigt oaptitligt ut både rått som tillagat.
Sedan kan man alltid diskutera vad "klara sig" är, men att vara en grönsak är inte roligt ens om det strängt taget bara är nästan. Särskilt inte redan i medelåldern.
20 januari 2011, 00:12
CodeRedAlert
Medlem
Re: Är du djurvän?
Enligt min egen definition om "äkta djurvän" är jag inte det alls. Har visserligen varit i stort sett vegan och definitivt vegetarian i ett antal år innan barnen kom men numera äter jag en del kött. Men motvilligt.
När grönsaker och annat icke animaliskt är gott så är det ju överlägset godast. Men det är inte alltid man kan följa sin övertygelse eller ens de enklaste kostråd, av olika anledningar.
20 januari 2011, 00:29
Schueberird
Medlem
Re: Är du djurvän?
Jag är en blandning av: "Ja, och jag äter upp mina vänner (typ som Jeffrey Dahmer fast jag äter djur)" "Nej jag hatar djur, men dem är rätt goda att tilllaga och äta upp"
Jag kan inte säga att jag hatar djur, men de är heller inte mina vänner. Jag har testat att vara vegetarian, men det blev jag bara sjuk av.