Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
En handlingsplan mot kvinnoförtryck! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: En handlingsplan mot kvinnoförtryck!
Men snälla, tror du på det där själv ens?
Hur är det med den ständiga bantningen då?
Det handlar om mucket sublimare saker än om att ta till kniven. Det är dags att antingen jämställa skönhetshysteri-idealen för båda könen eller också får det vara ett slut på det.

Visserligen börjar det komma mer reklam som riktar sig specifikt mot män, den massmediala hetsen att se ut på ett visst sätt, ha en tvättbräda att visa upp och brunbrända muskler kanske inte stressar dig men väl många yngre killar som börjar så smått bli lika osäkra i sin attraktionskraft som tjejer någonsin varit.
Detta mest för att utseendeförtrycket genererar en jäkla massa kapital för skönhetsindustrin mm.

Men det hela har även en mycket djupare grund än så.

18 december 2010, 17:33
Medlem
:D Mucket?

18 december 2010, 17:41
Medlem
CodeRedAlert skrev:

Muckar du eller!? :lol: Nämenvisst, kom och plocka bara! Plockarå!

18 december 2010, 17:42
Medlem
Schueberird skrev:
CodeRedAlert skrev:

Muckar du eller!? :lol: Nämenvisst, kom och plocka bara! Plockarå!

*Utför mycket karakteristiska handrörelser*

18 december 2010, 17:54
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Men snälla, tror du på det där själv ens?
Ja

CodeRedAlert skrev:
Hur är det med den ständiga bantningen då?
Det handlar om mucket sublimare saker än om att ta till kniven. Det är dags att antingen jämställa skönhetshysteri-idealen för båda könen eller också får det vara ett slut på det.
Bantning ur hälsoaspekt är bra. Men de som oroas av ett hekto för att de ser feta ut beter sig som horor. Det är ingen annan än de själva som bryr sig.

CodeRedAlert skrev:
Visserligen börjar det komma mer reklam som riktar sig specifikt mot män, den massmediala hetsen att se ut på ett visst sätt, ha en tvättbräda att visa upp och brunbrända muskler kanske inte stressar dig men väl många yngre killar som börjar så smått bli lika osäkra i sin attraktionskraft som tjejer någonsin varit.
Fel, det där drabbar bara fjollorna. De riktiga männen skakar bara på huvudet.

CodeRedAlert skrev:
Detta mest för att utseendeförtrycket genererar en jäkla massa kapital för skönhetsindustrin mm.
Moment 22. Skönhetsideal ger ett förtryck som går att tjäna pengar på genom att förtrycka.
Slutar kvinnorna att förtrycka varandra i ren avund så försvinner också den ekonomiska motor som underhåller förtrycket.

18 december 2010, 18:02
Medlem
Inlägg Re: Ett handlingsplan mot kvinnoförtryck!
CodeRedAlert skrev:
Vem tror du styr skönhetsindustrin?
Samma sort som uppfann BH'n och annat tokeri.

Bögarna!

18 december 2010, 18:03
Medlem
Inlägg Re: Ett handlingsplan mot kvinnoförtryck!
Timeless skrev:
CodeRedAlert skrev:
Vem tror du styr skönhetsindustrin?
Samma sort som uppfann BH'n och annat tokeri.

Bögarna!

Herminie Cadolle var knappast bög.
Men hon var en kvinna som uppfann ett förtryckarverktyg åt andra kvinnor.

18 december 2010, 18:09
Medlem
Jag känner mig förtryckt om det är så att jag förväntas gå utan bh :evil: . Jag vill ha bh. Och jag skiter i vad män gillar, det som är viktigt är att jag trivs.

18 december 2010, 19:01
Medlem
sugmundfreud skrev:
Och jag skiter i vad män gillar, det som är viktigt är att jag trivs.
Ett bra argument. Tänk så mycket trevligare det hade varit om fler resonerade så. Och samtidigt låta sin nästa få trivas i det den trivs i.

18 december 2010, 19:06
Medlem
Några tips för CodeRedAlert:

* Skönhetsideal liknar väldigt mycket annat NT-flockbeteende, och är naturligtvis just det. Alltså, våra skönhetsideal beror inte på vad män vill ha, utan på konstgjorda behov som skönhetsindustrin skapat och som NT-hjärnan instinktivt köper.

* När även män drabbas av skönhetsideal, så vinner inte kvinnor på det, utan återigen skönhetsindustrin som kan sälja mer av sina produkter.

18 december 2010, 19:13
Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.