Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv
Författare |
Meddelande |
ford
Medlem
|
Re: De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv
Jag står dock fast vid att man inte får dra alla över en kam, bara för att de har ett visst ursprung, men de som är vettiga att ha att göra med (av folk utav härkomst från vissa, här ej nämnda delar av världen) är vanligtvis de som blivit "försvenskade". Det finns dessvärre oerhört mycket skit i vissa kulturer (hierarkiska värderingar, machokulturer, där man spänner musklerna och försöker knäcka varandra, istället för att samarbeta, patriarkalt förtryck, förakt för svaga människor och inte minst.. just det: rasism, inte bara mot svennar, utan även mot andra invandrargrupper än den egna) och att förneka det, bara för att vara PK är att göra sig själv och andra en stor björntjänst.
|
25 november 2010, 01:11 |
|
|
ford
Medlem
|
Samtidigt vill jag säga att jag tycker jävligt synd om alla de invandrare som faktiskt sköter sig och försöker anpassa sig till det svenska samhället och våra värderingar. Snacka om att de får ta en massa skit p.g.a. hur vissa av deras landsmän bär sig åt.
|
25 november 2010, 01:21 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Gotta love ya som en person brukade säga . Välkommen ut ur den mörka garderoben din lilla smygrasse .
|
25 november 2010, 01:29 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Ja det låter ju moget...som upplysning kan jag berätta att det finns trögtänkta reaktionära bonnläppar i alla länder. Din beskrivning är t.ex direkt överförbar till många skånska infödingar jag träffat. Österlen, dårå. Och där kan man inte skylla på någon "massinvandring" som förklaring till SDs höga valsiffror. Det kunde man inte heller på Sven-Olles tid och dessförinnan heller. Let's face it: bonnläppar är inskränkta. Det är inte intellektuellt stimulerande att bara ha åkrar omkring sig och springa och laga traktorer hela dagarna. Jag vågar till och med påstå att det direkt finns en stark Janteanda och en själslig förruttnelse ute i de gudsförgätna hålorna. Men jag har bara 23 års erfarenhet så vad vet jag...?
|
25 november 2010, 02:26 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Är det synd om dig också med tanke på vilket renomme SD gett skåningar i resten av landet?
|
25 november 2010, 02:27 |
|
|
moggy
Medlem
|
Skåningar är nog mer omtyckta än stockholmare i större delen av Sverige...
|
25 november 2010, 15:02 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Det ställer jag mig högst frågande till...Slas, Cornelis, Strindberg, Thåström mfl stockholmare har ju blivit nationalklenoder på ett helt annat sätt än Danne Stråhed eller Edvard Persson någonsin kommer att bli.
|
26 november 2010, 08:51 |
|
|
rdos
Medlem
|
Nu jämför du verkligen äpplen med päron. Men om vi nu ska ta dessa exempel, så kan de gamla mossiga Stockholmarna dra något gammalt över sig. Skåningarna är helt enkelt bäst.
|
26 november 2010, 12:16 |
|
|
moggy
Medlem
|
Det bästa folket bor väl ändå i Västra Götaland?
|
26 november 2010, 15:42 |
|
|
ford
Medlem
|
Nej, nu har du skubbat från läxorna igen!!!
Det blir kvarsittning och då får du skriva "Skåne och skåningarna är bäst", 500 ggr på svarta tavlan, innan du får gå hem.
|
26 november 2010, 17:39 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|