Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
NT killar återgår till apstadiet när de pratar med tjejer 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg NT killar återgår till apstadiet när de pratar med tjejer
Länk till själva artikeln:
http://www.scribd.com/doc/24717527/inte ... unctioning

Populärvetenskapligt version:
http://www.metrojobb.se/artikel/2010/04 ... /index.xml

Ganska rimliga resultat när man betänker hur NTs "mating-game" ser ut. Frågan är bara om detta skulle gå att generalisera till Aspies, eller om vårt "mating-game" ser så annorlunda ut att vi män inte blir verbalt handikappade av vackra kvinnor? Jag tvivlar nog på att det är generaliserbart till oss.

28 april 2010, 20:11
Medlem
Inlägg Re: NT killar återgår till apstadiet när de pratar med tjejer
*Alla killar

Det gäller förmodligen i ännu större utsträckning AS killar. Undantaget är de överdrivet logiska typerna som inte vill ha sex inblandat i konversationen öht om de inte har ett verbalt kontrakt i förväg.

Sen när är NT en stereotyp som beskriver prominskuösa får?

28 april 2010, 22:46
Avslutat konto
Jag vet få saker som är så tragiska som heterosexuella AS-killar. De är som vanställda grisar utklädda till Shakespeare ungefär. Tafatta och klumpiga. Monotona röster samt avsaknad av karisma, "lilla fröken fin, får man lov, trudiluddilutt tralala..." Responsen från de flesta tjejer blir ju självklart ett långt ögonblicks bestörtning följt av ett hånskratt.

Gayvärlden innehåller i praktiken ingen uppvaktning alls. Sexuella kontakter sker ofta efter en snabb konversation på internet eller genom att en bisexuell byggjobbarkille eller liknande helt enkelt föreslår en gaykille på krogen att de ska ha sex. Rätt ofta i krogsammanhang så finns kvinnliga kompisar på båda sidor med som nån slags äktenskapsmäklare, "han är gay btw" etc... Det funkar så i verkligheten i allra högsta grad enligt min erfarenhet, det är inte bara på film.

Har själv fått erbjudanden från killar som definitivt inte är homo till vardags massor av gånger på krogen men aldrig tackat ja till ett krogligg. Alla kontakter har skett över internet. Egentligen berodde det faktum att jag tackade nej till krogliggen mest på att jag inte hade någon egen bostad. När jag väl skaffat det ser det ljust ut för mig vad gäller sex. Jag har en slags sexuell magnetism. Jag kanske inte är superbildskön men folk verkar ändå tycka att jag är vansinnigt het.

Det är lätt att få sex som gay om man är under 40 och ser hyffsat bra ut.

28 april 2010, 22:56
Avslutat konto
Sen ska vi inte ens prata om hur aspergerkillar är mot tjejerna i onlinespel. Patetiskt är bara förnamnet.

När jag spelade onlinespel så fanns det egentligen inga bögar i mina guilds så vitt jag vet, förutom jag själv. Dock brukade jag spela med lite arbetarklassiga, ruffiga irländare och sånt som gav mig specialbehandling för att de tyckte jag var "cool", medans alla aspergarna flockades som dreglande idioter runt tjejerna och ägnade hela kvällar åt sexskämt med nasala, mesiga röster.

En kampsportare och arbetarklasskille, en engelsk militär och en holländsk flygplatstekniker stötte mer eller mindre öppet på mig, trots att ingen utgav sig för att vara gay. Exakt samma typer av killar egentligen som brukar stöta på mig på krogen. Jag är alltid den där killen som de "gör ett undantag för". Troligen för att jag inte är särskilt fjollig men ändå söt och i min natur feminin nog för att de ska betrakta mig som kvinna mentalt.

När jag var yngre var jag nog varje pederasts dröm. Skulle jag få välja en permanent kropp hade jag sett ut som en söt 17-årig kille hela livet och haft sex med killar mellan 20-35. Iofs har jag nog min speciella utstrålning kvar, den som lockar till sig de "hårda" killarna av någon anledning. Kampsportare, byggjobbare, militärer etc.

28 april 2010, 23:07
Medlem
Sanive skrev:
*Alla killar

Det gäller förmodligen i ännu större utsträckning AS killar. Undantaget är de överdrivet logiska typerna som inte vill ha sex inblandat i konversationen öht om de inte har ett verbalt kontrakt i förväg.

Framförallt menar jag killar med "Aspie sociala" drag, dvs som har medfödda skillnader i sexuella preferenser, svårigheter att komma över en partner och liknande. Jag tror inte att detta gäller för dem. Deras kontaktbeteenden ser helt annorlunda ut, och bygger inte på verbal kontakt. En Aspie stalker använder nog sällan just verbala metoder. Mera troligt så är det olika tvångsmässiga beteenden som utvecklas i förhållande till motsatta könet.

Sanive skrev:
Sen när är NT en stereotyp som beskriver prominskuösa får?

Allla forskning visar ju att de är just promiskuösa får. :mrgreen:

29 april 2010, 06:54
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.