Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Trött på att folk som hör "AS" dömer en på förhand 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Trött på att folk som hör "AS" dömer en på förhand
Detta är ett problem som för mig inte existerar utanför internet, men eftersom internet är en väldigt viktig del av kommunikationen idag är det likväl ett problem.

Så snart någon som inte sett mig eller träffat mig i verkligheten hör AS nämnas blir man förknippad med synligt och uppenbart socialt störda och klumpiga personer. Jag blir så LESS. Inget av det stereotypt aspiga stämmer in på mig IRL. Ingenting syns. Jag har betydligt bättre motorik än de flesta NT-människor när det gäller t.ex dans. Ingenting aspigt märks i min röst eller mitt kropsspråk. Ingenting lite bonnigt eller efterblivet, ingenting struttigt akademikernördigt.

Det de flesta som träffat mig beskrivit mig som är skärpt, karismatisk, intelligent och medveten om vad som händer runt mig. Jag har ofta fått lite övermänniskostämpel och blivit bemött som någon slags naturlig aristokrat. Stereotypen av asperger är så otroligt ful. Den är FUL eftersom de flesta aspergare är fula och beter sig fult. Jag vill inte bli förknippad med detta.

Skulle jag t.ex gå på ett aspergermöte med idioterna från AS-forum hade jag framstått som en neurotypisk psykopat i den miljön. Jag hade känt mig så obekväm att jag hade velat krypa ur skinnet.

1 april 2010, 15:56
Moderator
Inlägg Re: Trött på att folk som hör "AS" dömer en på förhand
Är du inte en neurotypisk psykopat då? Det är ju svårt att tro annat när man läser någon av dina många självbeskrivningar. För att inte tala om vad man ska säga om dina många föraktfulla nidbilder av aspergare. Vill du testa hur mycket vi går på, eller?
Bortsett från vad du nu kan veta om en situation du aldrig har varit i.

Sedan måste jag ju undra varför du beklagar dig över att du själv får känna på litet av det förakt du behandlar andra med.

1 april 2010, 17:49
Medlem
Inlägg Re: Trött på att folk som hör "AS" dömer en på förhand
Jag berättar ju lite här och där om min diagnos. Ibland blir det att folk säger: Det kanske beror på någon av dina diagnoser att du tror/tycker/säger sådär.

Öh, jaha? Jaja, tro det då brukar jag tänka. Ursäkta att jag tänker själv, typ. Herregud, hon satte ena tån utanför mallen, ring på en sköterska, Trilafon, intramuskulärt, NU!!!!!

1 april 2010, 19:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.