Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Behandlingshemmet sisyphos i dalarna 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Behandlingshemmet sisyphos i dalarna
Låter som mobbing, inte behandling i mina öron: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5185008.ab

20 maj 2009, 10:25
Medlem
Inlägg Re: Behandlingshemmet sisyphos i dalarna
Då jag sällan ser till helheten, utan mest hakar upp mig på detaljerna, så tar jag det viktigaste (;)) först: hur i hela h**vete kan man döpa ett behandlingshem (eller nåt annat, för den delen) till Sisyphos :shock: :roll: :?:

Men ja, visst låter det som misshandel (om vi nu ska kalla saker vid dess rätta namn), snarare än behandling.

20 maj 2009, 11:03
Medlem
Folivora skrev:
Då jag sällan ser till helheten, utan mest hakar upp mig på detaljerna, så tar jag det viktigaste (;)) först: hur i hela h**vete kan man döpa ett behandlingshem (eller nåt annat, för den delen) till Sisyphos :shock: :roll: :?:

LOL haha, jag tänkte precis detsamma :lol:

20 maj 2009, 11:24
Medlem
Det är väl rätt passande? Med de där metoderna lär det ju vara ett sisyfosarbete att få ordning på de intagna...

20 maj 2009, 11:36
Medlem
Savanten Svante skrev:
Det är väl rätt passande? Med de där metoderna lär det ju vara ett sisyfosarbete att få ordning på de intagna...

:lol:

20 maj 2009, 11:50
Medlem
Haha, jaa...det är nog det minsta det lär vara :D

20 maj 2009, 13:03
Moderator
Det visar väl deras inställning till de intagna. Och ska säkert uttalas "sisyfos".

Uppföljningen ska vi ju bara inte tala om, men redan i sina krav är Socialstyrelsen & co. åt helvete för milda. De här företagen ska inte avkrävas bättring, de ska förbjudas. Vara rökta ur branschen. Företags-, ägar- och personalkulturer brukar inte fungera så att de kan förbättras annat än på mycket lång sikt, och att chansa på ett undantag från den regeln i sådana här sammanhang är liktydigt med att göra djurförsök på människor.

20 maj 2009, 13:56
Medlem
Detta bevisar bara hur klasstrukturen i det svenska samhället ser ut. Jag har länge misstänkt att funktionshindrade människor tillhör vad som betraktas som de lägsta av de lägsta i Sverige.

20 maj 2009, 16:51
Medlem
Håller med Zombie, det daltas för mycket med vårdinrättningar!
Senast jag kollade var misshandel olagligt, men inom vården är det visst bara en liten miss i rutinerna :?

Vill se en Gordon Ramsey (Hell's Kitchen m.m.) inom socialstyrelsen... som går in, ser skiten och stänger dörrarna på direkten! Dåligt exempel kanske men hoppas ni förstår vad jag menar.

20 maj 2009, 16:57
Medlem
Zombie skrev:
Uppföljningen ska vi ju bara inte tala om, men redan i sina krav är Socialstyrelsen & co. åt helvete för milda. De här företagen ska inte avkrävas bättring, de ska förbjudas. Vara rökta ur branschen.

Instämmer!

20 maj 2009, 20:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.