Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Tänk om alla var psykopater? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Tänk om alla var psykopater?
Jag sitter här och funderar på hur samhället skulle se ut om alla var det som populärt brukar kallas psykopater!?

Hur skulle lagarna se ut om de författades av psykopater? Om psykopater anser sig stå över lagar och normer skulle de då följa lagar som anpassats till ett psykopatiskt samhälle?

Kan en psykopat manipulera en annan psykopat? Låt oss anta att alla är psykopatiska fullt ut så att kampen blir jämn.

Skulle ett psykopatiskt samhälle fungera i längden?

Jag snor en lista med egenskaper från http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php:
  • Munvig och charmig
  • Ständigt behov av spänning och nya impulser
  • Bristande ansvar för egna handlingar
  • Mytomani, ljuger lätt och trovärdigt
  • Svekfull och manipulativ
  • Egocentrisk och grandios
  • Saknar helt ånger och skuldkänslor
  • Empatistörning (dålig inlevelseförmåga)
  • Parasiterande livsstil/lever genom andra
  • Bristande kontroll över beteendet, lättväckt aggressivitet
  • Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
  • Tidiga beteendeproblem (före tolv års ålder)
  • Kortsiktigt agerande, bristande långsiktig planering
  • Impulsivitet
  • Flackt känsloliv
  • Frekventa äktenskap och samboförhållanden
  • Ansvarslöst föräldraskap
  • Ungdomskriminalitet (före 15 års ålder)
  • Nya kriminella handlingar under permission
  • Flera typer av lagbrott bland de följande tio: inbrott, rån, narkotika, olaga frihetsberövande, mord eller mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt.

26 februari 2010, 21:14
Medlem
Inlägg Re: Tänk om alla var psykopater?
Låter som en vanlig Svensson.

26 februari 2010, 22:09
Medlem
Tycker det är tydligt att de som gör såna där "varning för vargen-sidor", har varit utsatta för hemskheter själva. Flera gånger skriver de att "de vet hur läsaren(offret) känner". Hög empatisk förmåga har författaren men ändå har han/hon inte listat ut att den blivit manipulerad av en psykopat i alla år.

26 februari 2010, 22:20
Medlem
sugmundfreud skrev:
Låter som en vanlig Svensson.

hahaha satt och tänkte precis det samma när jag läste listan.. "vafan det där är ju hur folk i almänhet beter sig"

vissa delar är dock lite "typiskt tonåring" eller "efter ett par öl på krogen idér" men det är djävligt Svensson i mina ögon.

Normala människor är höjden av egoism men de döljer egoismen bakom "goda gärningar" vilket vi icke helt iqbefriade varelser ser för vad det är.. Ett sätt att själv känna sig bättre större starkare och att framstå som bra människor, Ingen skulle utföra "goda" gärningar om det inte på något vis gangnade dem själva!

5 mars 2010, 19:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.