Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Glad gubbe och hans vänner 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Glad gubbe och hans vänner
Jag har nu en fråga. Betyder de där glada gubbarna att man skämtar (de gula runda som dyker upp när man skall skriva meddelandetext)? Så när man sätter in en glad gubbe då skall texten tolkas som ett skämt? De andra gubbarna har jag lite svårt att tolka vad de skall ge uttryck för. En ser ut att få någon form av brandskador och två har gula glasögon. En ser ut att behöva en starroperation. Den med stora ögon har säkert Asperger för sådär brukar jag se ut, åtminstone frågar folk inte alltför sällan vad jag stirrar på. Vad betyder den gubben? Att man skall stirra? I ett internetforum? Låter inte så logiskt så något annat är det säkert.

Tacksam om någon skulle vilja ha vänligheten att reda ut detta en aning.

19 november 2009, 00:59
Medlem
Inlägg Re: Glad gubbe och hans vänner
Denaturaliserad skrev:
Tacksam om någon skulle vilja ha vänligheten att reda ut detta en aning.
Jag har ingen aning.
Men om jag vill förtydliga att mitt inlägg inte skall tas på 100% allvar brukar jag peta dit någon som för stunden ser lämplig ut.

:mrgreen: Men den här är mig en gåta, för grön i ansiktet betyder väl att man mår dåligt, så varför ser den så nöjd ut?

19 november 2009, 01:13
Medlem
Jag brukar smälla till med en vanlig smiley ungefär det där det är läge med ett leende IRL.

19 november 2009, 22:49
Medlem
Savanten Svante skrev:
Jag brukar smälla till med en vanlig smiley ungefär det där det är läge med ett leende IRL.

:shock: Min handledare i skolan har påtalat för mig att min ansiktsmimik inte alltför sällan överhuvudtaget inte överensstämmer med min sinnesstämning. Jag kan vara nöjd och väldigt uppåt men förmedlar via ansiktsmimiken att jag är allvarlig och smått aggressiv. Många gånger går det överhuvudtaget inte ihop och människor blir väldigt förbryllade. Fast jag skall träna lite på detta med glada gubbar, jag har kikat runt lite i forumet och jag har nu också sett att om jag håller muspekaren på en specifik gubbe så står där vad den representerar. :)

20 november 2009, 01:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.