Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Månmannen har mulat! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Månmannen har mulat!
Ett litet kliv för e människa, men ett ÄLGAKLIV för mänschligheten, som han kanske sagt, om han var norrlänning.

Nu var han inte det, och nu e han dö.

Vila i frid, Armstrong!

25 augusti 2012, 21:56
Medlem
Inlägg Re: Månmannen har mulat!

Spoiler! :
Eller för dom som inte tror på månlandningar:

25 augusti 2012, 21:59
Medlem
Min favorithistoria om månmannen:

When Apollo Mission Astronaut Neil Armstrong first walked on the moon, he not only gave his famous "one small step for man, one giant leap for mankind" statement but followed it by several remarks, usual com traffic between him, the other astronauts and Mission Control. Just before he re-entered the lander, however, he made the enigmatic remark "Good luck, Mr. Gorsky."

Many people at NASA thought it was a casual remark concerning some rival Soviet Cosmonaut. However, upon checking, there was no Gorsky in either the Russian or American space programs. Over the years many people questioned Armstrong as to what the "Good luck, Mr. Gorsky" statement meant, but Armstrong always just smiled.

On July 5, 1995 (in Tampa Bay, FL) while answering questions following a speech, a reporter brought up the 26-year-old question to Armstrong. This time he finally responded. Mr. Gorsky had finally died and so Neil Armstrong felt he could answer the question.

When he was a kid, he was playing baseball with a friend in the backyard. His friend hit a fly ball which landed in the front of his neighbor's bedroom windows. His neighbors were Mr. & Mrs. Gorsky.

As he leaned down to pick up the ball, young Armstrong heard Mrs. Gorsky shouting at Mr. Gorsky, "Oral sex! You want oral sex?! You'll get oral sex when the kid next door walks on the moon!"

25 augusti 2012, 22:56
Moderator
:lol: Undrar om Mr Gorsky uppskattade den gesten.

25 augusti 2012, 23:02
Medlem
Jag vill posta den historien på facebook, bör jag ange någon källa?

25 augusti 2012, 23:07
Medlem
Den där har cirkulerat länge, jag tror jag hörde den första gången på 90talet.

Jag tror tyvärr den är bekräftad som fejk, men det bryr jag mig inte om, den historien är underbar ändå.

25 augusti 2012, 23:30
Moderator
Ja, det var den. Tänk vad mycket roligare världen vore om alla såna där historier vore sanna. Ett indicium mot intelligent design?

Fast det finns ju en del som inte har bevisats falska. Bedövat och blaserat folk have ingen talan...

25 augusti 2012, 23:46
Moderator
Men just månlandningen såg jag faktiskt. Den tyckte mina populärkulturföraktande föräldrar var så viktig att de hyrde en TV.

Fast att de hoppade omkring sådär känguruaktigt hade jag glömt.

När jag senare, trots tabuet, hörde talas om Louie Armstrong undrade jag om de var släkt.

26 augusti 2012, 00:06
Medlem
Hmm, detta påminner mig om att man kanske skulle titta på inspelningarna av landningen nån gång.

26 augusti 2012, 00:08
Medlem
Pappret man måste fylla i när man importerar saker från månen:

Bild

(kan man se den utan att vara inloggad på facebook?)

26 augusti 2012, 01:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.