Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
McDonalds och konsten att klanta sig på twitter 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg McDonalds och konsten att klanta sig på twitter
Igår startade McDonalds en twitterkampanj där de räknade med att folk skulle skriva en massa positiva historier om McDonalds. JÄVLAR vad de misstog sig!

"Hamnade på sjukhus efter att ha blivit matförgiftad på McDonalds 1989. Har inte ätit där sedan dess och är numera vegetarian. Borde stämt McDonalds #McDstories".

”Jag har gått ner 25 kilo efter att jag slutat äta och jobba på McDonalds”.

Nån kunde ha berättat för dem om synen på mcdonalds i allmänhet, och hur nätet funkar... McDonalds är inget ställe man längtar efter att gå till, det är ett ställe man går till för snabb mat som man glömmer lika snabbt igen, och nätet är fullt av typer som tycker det är roligare att sabba än att bygga upp.

http://www.svd.se/naringsliv/it/mcdonalds-misslyckade-twitterkampanj_6796001.svd

http://www.resume.se/nyheter/reklam/2012/01/25/mcdonalds-twitterfiasko/

25 januari 2012, 14:08
Medlem
Inlägg Re: McDonalds och konsten att klanta sig på twitter
https://twitter.com/#!/search/%23McDstories

25 januari 2012, 14:17
Medlem
Ojdå!

Det ska ju inte vara synd om McDonalds men just nu tycker jag lite synd om dem som faktiskt jobbar där...
Finns det möjlighet att hacka på något så är det många som tar den.

25 januari 2012, 16:18
Moderator
I den mån det går ut över lägre anställda är det förstås inte bra. Men ett företag som McDonalds behöver all dålig publicitet de kan få. Dilemma som vanligt. Hoppas ändå att någon tar över den här utmärkta verksamheten från MacDonalds när de kanske inte vill fortsätta med den. Snabbmatsföretag som folk kan få jobb på lär det finnas ändå (som blir så stora och/eller oetiska att de behöver tas ner på jorden, och så vidare...)

25 januari 2012, 17:42
Moderator
SiriusjayJason Kaplan skrev:

My wife can always tell when I've been to McDonalds by the smell of farts #McDstories

19 timmar sedan

*fniss*

All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet... :07: Hur tänkte de?! :roll:

25 januari 2012, 17:52
Moderator
Zombie skrev:
I den mån det går ut över lägre anställda är det förstås inte bra. Men ett företag som McDonalds behöver all dålig publicitet de kan få. Dilemma som vanligt. Hoppas ändå att någon tar över den här utmärkta verksamheten från MacDonalds när de kanske inte vill fortsätta med den. Snabbmatsföretag som folk kan få jobb på lär det finnas ändå (som blir så stora och/eller oetiska att de behöver tas ner på jorden, och så vidare...)
Fast i den mån den här publiciteten består i företeelsen näthat gäller ju inte det jag skrev ovan. Om man nu inte vill köra med "ändamålet helgar medlen". Kom jag på nu, uppvuxen som jag är på den tiden man kunde förvänta sig jämförelsevis sansade uppfattningar från folk som var tvungna att personligen ta ansvar för vad de sa.

McFarts, hehe... you're served in the fart.

25 januari 2012, 17:56
Medlem
Zombie: du borde starta ett twitterkonto och berätta om sitt extraordinära köttbehov så får du kanske rabattkuponger. :lol:

Senast redigerad av Timeless 25 januari 2012, 18:03, redigerad totalt 1 gång.

25 januari 2012, 18:02
Moderator
Dra åt helvete.

25 januari 2012, 18:03
Moderator
Har någon sett om det har förekommit näthat här? Jag såg inget sådant, bara löje gentemot McDonalds och deras anspråk på att vara en positiv del i människors vardag och allmänt missnöje över företeelsen som sådan. Det fick mig att fnissa skadeglatt. Inget ont om dem som sliter där; jag skulle aldrig palla med den stressen.

25 januari 2012, 18:04
Medlem
Jag har slutat att käka på McDonalds. Senast igår var jag tvungen för femtielfte gången att säga att jag inte äter kadaver till en person.

25 januari 2012, 18:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.