Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Är iMac bra? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Är iMac bra?
Jag vill ha en iMac. En sån där allt-i-ett dator. Undrar bara om någon som vet kan svara på ifall det är samma komponenter i en iMac som i en vanlig stationär, eller är processor och grafikkort "nedgraderade" som i en laptop där t.ex en intel core i7, trots namnet, inte är lika bra som en intel core i7 i en stationär?

28 mars 2011, 12:26
Medlem
Inlägg Re: Är iMac bra?
var inne på att köpa en imac ett tag, sen kollade jag vad som fanns i burken och ändrade åsikt på en gång, det var inga höjdargrejer i den och eftersom jag ville spela mmorpgs så hade jag lite krav, imac kostar hutlöst mycket också, så det var inte värt det kände jag, bara för att ha allt i skärmen... sen så är det många spel som inte funkar på mac, så det var tur att jag inte köpte nån

men spelar man inte så kan det kanske vara värt det, men du får gå efter dina vanor

28 mars 2011, 16:31
Medlem
dreamtears skrev:
men spelar man inte så kan det kanske vara värt det, men du får gå efter dina vanor

Jag spelar ingenting på dator nästan. Använder det till japanska, studier, film, surfande etc. Reser heller inte mycket så har egentligen inget behov av en mindre laptop. Då tycker jag antingen att iMac eller någon "desktop replacement", alltså en gigantisk bärbar, hade varit det bästa. Viktigt för mig att slippa en dammsamlande stor låda på golvet iaf.

Tycker inte grejerna i iMac är dåliga i sig, men i relation till en PC för samma pris blir det rätt dåligt/överprissatt. Samtidigt är jag lockad av tanken på färre virus och problem, bättre kompatibilitet mellan alla komponenter och program, större användarvänlighet etc... Eftersom jag använder datorer ungefär som kvinnor kör bil, ganska säkert och försiktigt, så borde jag ha en Mac egentligen. Typ motsvarande automatväxel. Med en PC får man alltid något problem hur säkert man än kör, men med en Mac lär det i praktiken vara lika smidigt som att klicka runt på text-tv eller handla i Wii-shoppen om man är så kärringförsiktig och rutinbunden som jag är utan att någonsin testa gränser. Just att mängden tillgänglig mjukvara är begränsad är en fördel för mig eftersom jag hatar den djungel av program som finns till PC. Program som ofta ogillar varandra dessutom.

28 mars 2011, 17:06
Medlem
då tycker jag att du ska köpa en imac, har icke-spelande kompisar som har imac och de älskar sin dator och försöker få över mig från pc :P och jag var som sagt frestad, ha allt i skärmen och slippa en stor låda kan vara värt några tusen, men det var mitt spelande som satte stopp för det

28 mars 2011, 17:58
Medlem
Nuförtiden kan man ju faktiskt köra windows i macen om man vill, och man kan ha kvar mac os, så man kan välja!

Ordet är BOOTCAMP!

28 mars 2011, 18:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.