Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Läser läkare och forskare detta forum? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Läser läkare och forskare detta forum?
Vad tror ni? Anser ni att de borde göra det?

27 januari 2011, 13:24
Medlem
Inlägg Re: Läser läkare och forskare detta forum?
Aftonbladet och Expressen vet jag. Och Sveriges Radio AB den 24 januari som senast. Någon från ett speciellt program på tablån eller bara någon i personalen?

Kan tänka mig att massvis med olika människor besöker forat, bland annat folk från försäkringskassan, på gott och ont. Även sjukhuspersonal som vill hålla reda på sina patienter. Det är inget ovanligt. Varför inte förfölja sporadiskt om något? Det är ju inte svårt.

Varför undrar du? Är du orolig eller nyfiken?

27 januari 2011, 13:34
Moderator
Massor med läkare behöver uppenbarligen läsa framför allt Aspergerforum, men även en del trådar här, för att lära sig saker som de behöver kunna för att sköta sina uppdrag och som de inte kan. Nödvändiga i vården av aspergare och andra NPF:are, men även av andra. Det förutsätter dock att de också är villiga och öppna för att lära sig, och tyvärr finns väl ingen anledning att anta att de fungerar annorlunda än andra människor, så att ju mer man behöver lära sig, desto mindre vill eller kan man det.

Andra (det fåtal?) som kanske inte direkt behöver har säkert nytta av att läsa här ändå.

Samma sak med forskare, förmodar jag. Framförallt med forskare under den högsta skicklighets- eller vidsynsnivån.

27 januari 2011, 14:00
Moderator
För det är ju så att det åtminstone i Sverige är utsiktslöst att söka vård i många fall där det finns vård att få eller pröva. Även för tillstånd som är allvarliga medicinskt sett eller i hur mycket de sätter ner energi eller livskvalitet. Att hänvisa till ekonomin är löjligt där det inte är irrelevant. Sverige har här ett politiskt problem av sådan dignitet att det borde skandaliseras internationellt tills någon kommer in och rensar upp.

27 januari 2011, 14:17
Moderator
Det är en av de saker man kan lära sig, respektive sluta sig till, genom att läsa de här båda A-forumen. Tillsammans med andra pusselbitar förstås.

27 januari 2011, 14:24
Medlem
Jag tror inte att en läkare eller forskare anser sig få ut något om att läsa på något av de båda a-forumen.
Däremot studenter som läser i ämnet, de besöker oss nog oftare.

Det förekommer säkert också en del handläggare på div myndigheter. Men de trillar nog mest in efter en googling på en klients namnuppgifter.

27 januari 2011, 16:47
Medlem
De flesta läkare går i läkemedelsindustrins ledband och har inget intresse av förändring eftersom läkemedelsindustrin mer än gärna mutar dem!

27 januari 2011, 16:54
Moderator
Ufo skrev:
Jag tror inte att en läkare eller forskare anser sig få ut något om att läsa på något av de båda a-forumen.

Nu var det främst den här frågan jag svarade på:
Guldhamster skrev:
Anser ni att de borde göra det?

Trodde det framgick.

Sedan har jag inte den där synen på "läkare och forskare" som en enhetlig grå massa (eller två) — bland annat för att jag har träffat för många — utan jag tror det finns rätt många som skulle kunna inse poängerna med att läsa men där möjligheten inte har fallit dem in, där det inte har fallit dem in att sådana här ställen kan innehålla något i sammanhanget läsvärt eller som inte har tid.

27 januari 2011, 17:03
Medlem
dia3 skrev:
Varför undrar du? Är du orolig eller nyfiken?

Framförallt nyfiken. Läkare kan inte skada mig personligen. Däremot tror jag att vissa läkare och/eller forskare faktiskt skulle finna en del av mina analyser intressanta.

27 januari 2011, 17:33
Medlem
Tvivlar på att de varken bryr sig eller har tid, och nej tror inte att det
skulle vara till någon nytta vare sig för dem eller oss.

27 januari 2011, 21:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.