Försvarsmaktens hundtjänstenhet har i uppdrag att producera 50 dressyrämnen till organisationen. För att få fram dessa 50 hundar krävs ungefär en volym på 200 valpar per år. Valparna föds på Försvarsmaktens hundavelsstation i Sollefteå. I väntan på att de lämplighetstestas vid ca 1,5 års ålder behöver valparna någonstans att bo. Det är där som Du kommer in.
29 december 2010, 21:48
Ron Jeremy
Medlem
Re: Fodervärd anus eller kalkon?
Måste vara skit att lämna bort sin kompis efter 1,5 år, men acepterar man det så. Jag skulle döda den jävel som försökte ta min hund
29 december 2010, 22:03
rdos
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Måste vara skit att lämna bort sin kompis efter 1,5 år, men acepterar man det så. Jag skulle döda den jävel som försökte ta min hund
Du skulle ju kunna träna den så ingen kunde ta den ifrån dig?
29 december 2010, 22:06
Ufo
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Måste vara skit att lämna bort sin kompis efter 1,5 år,
Det är ju det som är hela poängen. En hunddjävel kan ju leva i 15 år. Mycket bättre att ge bort den till några psykotiska hemvärnsnissar med mindervärdeskomplex än behöva betala dyra pengar till en veterinär för avlivning.
29 december 2010, 22:09
Ron Jeremy
Medlem
Du kan ju åka på avlivningsavgift utifall den inte klarar testet, men det är väl en risk du får ta.
29 december 2010, 22:17
Ufo
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Du kan ju åka på avlivningsavgift utifall den inte klarar testet, men det är väl en risk du får ta.
Nej nej
Citera:
Om hunden däremot inte klarar lämplighetstestet får du som fodervärd i första hand erbjudande om att överta hunden.
Jag antar att man kan tacka nej till ett erbjudande.