Jag studerar för närvarande på komvux, och vill gå vidare med högre studier ht 2010.
Vad jag vill plugga vidare till vet jag inte så noga, och därför frågar jag er för inspiration! Det skall vara något som sannolikt passar en aspergare, och vad det kan tänkas vara, det vet väl ni bättre än de flesta. Är ganska flexibel i mina intressen, på så vis att jag har flera stycken och kan fascineras av det mesta. Huvudsakligen kretsar de kring att läsa och skriva, men har även ett par "praktiska" intressen, som t.ex. fotografering. Jag vill dock inte säga för mycket om mina intressen, för det är ju meningen att ni skall hjälpa mig att tänka lite "outside the box".
Jag tror inte jag klarar av att flytta någonstans i dagsläget, så utbildningen skall kunna läsas på distans. Bor i närheten av Mälardalens högskola, men där verkar inte finnas något av intresse för mig.
Tryck på "sök utbildningar". Där kan du kolla efter distansutbildningar samt de utbildningar som är i fysiskt område för dig. Läs alla utbildningar de har och kolla om det är något som intresserar dig.