Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Aspieforums valundersökning
Författare |
Meddelande |
Orion
Medlem
|
Aspieforums valundersökning
Vilket parti tänker ni rö�a på � i valet 2010? Varför �h hur tror ni att valutgånge�kommer att bli?
Själv k�mer jag rösta på SD fö�att få in det �da invandringskritiska partiet i riksdagen som finns idag, det måste finna�någon broms �llande den �nsinniga flykting & invandringspolitiken i det svenska politiska landskapet. Dessutom kommer SD:s inträde att tving�fram en öppen debatt i�enna fråga och öppna dörren mot�n dans�utveckling även i Sverige.
M� gissning av valresultaten är följande
Modera�rna� 28 %
Centern - 5%
Folkpartiet - 7 %
KD - 4. 0 %
Socialdemokraterna - 31 %
Vänstern - 5 %
MP - 5�
SD - 4, 5 %
|
12 augusti 2010, 20:29 |
|
|
rdos
Medlem
|
Re: Aspieforums valundersökning
Jag kommer att sluta valskolka och rösta på SD.
|
12 augusti 2010, 20:39 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jag planerar ett valattentat.
|
12 augusti 2010, 21:01 |
|
|
moggy
Medlem
|
Självklart SD!
Enda rimliga alternativet för mig då SD är det enda partiet som förespråkar en politik som är hållbar för Sverige och framtiden.
Var ner till Sölvesborg i helgen och lyssnade på Jimmie Åkessons sommartal. Imponerande kille som gett många år av sitt liv till SD.
Hoppas på en ministerpost för Åkesson efter valet 2014 då SD efter det valet förmodligen kommer att vara ett stort parti i svensk politik.
Sverige har att välja på ett starkt och växande SD eller en fortsatt islamisering som kommer att leda till nationens undergång. Lätt val för mig.
Min gissning: V 5,1 mp 11,1 s 30,4 c 4,4 fp 5,5 mp 31,7 kd 4,3 sd 7,5
Jag tror SD kommer att chocka och få betydligt mer än vad opinionsundersökningarna visar.
|
12 augusti 2010, 22:18 |
|
|
asponomen
Medlem
|
Jag kommer att rösta på Det (Parti) jag kommer att VÄLJA.
|
12 augusti 2010, 22:52 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Piratpartiet!
|
12 augusti 2010, 23:34 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Fördelen med SD är att valdeltagandet blir större, eftersom svenska folket masar sig iväg för att åtminstone rösta på något annat än SD. Övriga missnöjesröster kommer hamna på något annat än alliansen.
|
13 augusti 2010, 00:51 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Hinner jag bli svensk medborgare innan valet?!
|
13 augusti 2010, 11:20 |
|
|
moggy
Medlem
|
Det här valet blir iaf det mest spännande på länge då det kan hända så mycket och mycket står på spel.
- Kommer S att förlora sin roll som största parti i Sverige? - Hur mycket makt kommer ett stort MP att kräva om S gör ett dåligt val men rödgröna får majoritet? - Kommer nåt parti att byta sida om SD får vågmästarroll? (Mp, C, Fp?) - Kommer ett eller flera partier att åka ut? - Kommer SD att få strax över 4% eller betydligt bättre än så? - Kommer PP att komma nån vart?`4% känns avlägset för dom men kanske 2.5% och därmed partistöd. - FI? Nja, tveksamt. - Vilka kommer att vägra ta Jimmie Åkesson i handen? - Det är tight mellan blocken vilket lär orsaka en del smutsigt spel. Antar att det kommer att bli några skandaler i valdebatten.
|
13 augusti 2010, 15:32 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Går det att skynda på? Din röst lär behövas.
|
13 augusti 2010, 16:02 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|