Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Ny moderationsmetod på det andra forumet? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Ny moderationsmetod på det andra forumet?
Min tråd om ** har försvunnit spårlöst utan varning från det andra forumet. Tjabo tycks ha drabbats av samma öde.

Är det ett tekniskt fel, eller är det dags att ta på sig foliehatten? Någon som vet, eller för den delen har någon vild spekulation?

Moderator: Zombie
Tog bort namn.

En Ful Ruta - endast på Aspieforum.

28 juni 2010, 22:48
Medlem
Inlägg Re: Ny moderationsmetod på det andra forumet?
Total awareness is total paranoia!

28 juni 2010, 22:59
Moderator
Frågade om saken där, i Tjabos tråd.

29 juni 2010, 00:02
Medlem
Citera:
Tjabos tråd slängdes pga drogpropaganda.

Vad ska man säga? Ovanstående talar för sig självt.

29 juni 2010, 00:21
Moderator
Svårt att bedöma när man inte har sett tråden. Å ena sidan finns det ju allmänt en rabiat antidroginställning i Sverige (säger jag som inte hör till dem som reagerar med att bli lika onyanserat "drogliberala"), å andra sidan har jag ibland råkat få syn på ett inlägg som verkligen har varit reklam, tramsspam eller tvivelaktig propaganda och kort därefter varit borta, och Tjabo kan ju vara rolig men är inte känd för att vara seriös...

Hur som helst kan man väl i rättvisans namn återge Admins svar också:
Titti skrev:
Admin

Jag brukar inte ta bort saker utan att meddela det men av olika (privata) skäl blev det så här den här gången.

Det är riktigt som Alien skriver här ovan att Tjabos tråd var ren drogpropaganda och det vill vi inte ha här. Tjabo har länge uttryckligen bett om en varning men det kommer inte att bli någon utan det blir avstängning direkt när jag finner det motiverat.

När det gäller tråden om iphonen är den inte borttagen definitivt men "undanlagd" eftersom det pågår en brottsutredning om ett våldsbrott med två forumister inblandade. När det rättsliga efterspelet är klart kan den ev läggas tillbaka synlig på forumet.

29 juni 2010, 13:04
Medlem
http://www.aspergerforum.se/traden-om-i ... 16223.html

Admin

Tråden om iphonen är inte borttagen definitivt men "undanlagd" eftersom det pågår en brottsutredning om ett våldsbrott med två forumister inblandade. När det rättsliga efterspelet är klart kan den ev läggas tillbaka synlig på forumet.

Känns som jag sitter å försvarar det andra forumet! Känns ovant! :)

29 juni 2010, 14:05
Medlem
Det kan förvisso finnas goda skäl att göra såhär. Men inte ur min synvinkel :P Tur att jag decentraliserat informationen lite.

29 juni 2010, 14:06
Medlem
Nu börjar jag oxå undra vad man egentligen sysslar med. För några timmar sedan såg jag att det fanns en tråd om Aspie-quiz, men nu verkar den puts väck. Finns inte Aspie-quiz-tråden, finns inte i off-topic tråden heller, utan den är helt puts väck. :?:

29 juni 2010, 22:15
Moderator
Nog hittar jag dem:
http://www.aspergerforum.se/aspie-quiz-t5208.html
http://www.aspergerforum.se/ditt-result ... t1520.html

29 juni 2010, 22:45
Medlem
Låter allvarligt med rättslig process. Vad det någon typ av kränkning som polisanmäldes ?

30 juni 2010, 11:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.