Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Israel anfaller biståndskonvoj 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Israel anfaller biståndskonvoj
Jaha, nu har det hänt nåt stort i den där konflikten. Israel har anfallit Ship to Gaza och dödat folk.

Vad kommer hända nu? Jag antar att det inte kommer bli samma typ av reaktioner som när somaliska fiskare började försvara sina vatten mot tjuvfiske och avfallsdumpning (dvs omvärlden attackerade dem), men nåt borde väl hända. Speciellt intressant är att det eventuellt har skett på internationellt vatten, det vore nytt bottenrekord för Israel i så fall. Nu blir det svårt för Bildt att säga nåt gott om Israel.

31 maj 2010, 14:27
Moderator
Inlägg Re: Israel anfaller biståndskonvoj
Få se om det blir mer än en övergående bris som alla gånger förut. Helgon brukar ju få bära sig åt som djävular, till skillnad från niggrer.

(Som vanligt håller jag på att spricka...)

31 maj 2010, 14:58
Medlem
Yetin skrev:
Nu blir det svårt för Bildt att säga nåt gott om Israel.

Äsch...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7217611.ab
MUF-ordföranden Niklas Wykman skrev:
Det är lättande att Hamas nu inte får det besök de hade förväntat sig. Det är en seger för hela Gaza!

31 maj 2010, 15:56
F.d. exec
Zombie skrev:
Få se om det blir mer än en övergående bris som alla gånger förut. Helgon brukar ju få bära sig åt som djävular, till skillnad från niggrer.

(Som vanligt håller jag på att spricka...)

Det låter som att vi lever i olika världar. :)

I Sverige är det tabu att göra någonting än att reflexmässigt försvara niggrerna/de s.k. "palestinierna" såfort israelerna sätter ner foten och försvarar sig mot det ockuperande arabslöddret. Fast jag vet inte så noga hur tongångarna går i andra västländer, om det var dem du talade om.

Varför var du inte med på Tullingeträffen i lördags förresten? Jag saknade dig.

31 maj 2010, 21:33
Medlem
Det ska tydligen vara bekräftat att det hände på internationellt vatten. Det torde innebära att det är sjöröveri det är fråga om. Men det verkar bli skarpa reaktioner, nu återstår att se om det blir mer än ord. Det var kraftfulla tal på Gustaf Adolfs torg nyss. Moderaterna var också med. Alla är arga. Jag har varit ganska ointresserad av Palestinafrågan tidigare men det här var ett sånt rekord i galenskap så man inte bara kan sitta still.

Angående Wykman, MUF får nog en ny ordförande imorgon, eller vad tror ni? Hans partikamrater verkar inte så förtjusta.

31 maj 2010, 22:41
Medlem
Brukar väl vara rätt Israelvänlig men här känns det som att dom gått rejält över gränsen.

Vad som än hände på skeppet så borde Israels vältränade soldater klara av situationen utan att behöva skjuta ihjäl massa folk.

1 juni 2010, 10:24
Medlem
Det var bara väntat, jag försvarar varken israel eller palestinier men
israel lyckas att trampa i klaveret gång efter gång
Deras strategi är kastar du sten så skjutar jag dig
skuter du mot mig så kommer jag med helikopter och bombar ditt hus
skjuter du en raket bränner jag upp civila med fosfor

1 juni 2010, 23:12
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/varlden/article890836/Fackforbund-i-blockad-mot-Israel.html

Inga båtar till eller från israel iaf! :)

Varor från israel har streckkod som börjar på 729, kan vara bra att veta!

Bild

2 juni 2010, 21:38
Moderator
Tack! :D

*sprider till Aspergerforum*

4 juni 2010, 14:26
Medlem
Ännu ett stycke nödvändigt vetande från Savanten :)

4 juni 2010, 17:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.