Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Utländsk partner - bra eller anus? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Utländsk partner - bra eller anus?
Jag tycker mig tydligt ha sett, att det ofta förekommer att män med AS, eller män med om inte annat tydliga AS-drag, importerar kvinnor från östeuropa eller östasien. Kanske är det rentav också så att många AS-kvinnor, som ju ofta är mer eller mindre "osynliga", ofta är tillsammans med invandrare?

Är detta något positivt, att ratade - men högfungerande - autister finner utländska partners? Eller är det rentav en icke-fråga?

21 juni 2009, 14:45
Medlem
Inlägg Re: Utländsk partner - bra eller anus?
Jag tror vi alla helst skulle vilja bli sedda av det motsatta könet här där vi bor. Men vi är väldigt många män med AS som känner oss helt osynliga för just den målgruppen... så jag förstår att en del av olycksbröderna prövar andra jaktmarker... själv har jag trillat dit ordentligt för väninnor utrikes på Facebook rejält en gång, och lite grand flera gånger till...

6 juli 2009, 04:11
Medlem
Inlägg Re: Utländsk partner - bra eller anus?
för egen del har det varit lite kul att utforska både annan kultur och annan människa samtidigt. Men då var det folk som bodde här i landet sen innan, och egentligen var rätt svenska...

Ingen odlade potatis i parketten. :) Maten var alltid intressant.

Och, har jag märkt, varje gång jag menade allvar var hon väldigt långt borta, i mil räknat. Det har jag först fattat efter diagnosen vad det berodde på...

6 juli 2009, 20:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.