Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Vem har ip-nummer 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vem har ip-nummer
asponomen skrev:
mp3,iphone,ipad,dvz,qpad,IP-nummer

Du har mycket spännande framför dig! :)

dvz,qpad vet jag inte heller vad det är.

6 juli 2010, 05:13
Medlem
Synd att ingen hjälp fanns att få, men sånt är väl livet gissar jag.

Och tilläggas kan väl att jag aldrig tillhört de nyfikna snokarna, jag skiter faktiskt i folks privatliv, så länge de inte inkräktar på mitt eller mina närståendes liv, och då vill jag fortfarande inte veta något om deras, bara tillräckligt för att få dem att förstå att det är dags att lägga av, typ då att kunna visa att jag vet vem de är och var de bor.

Detta är klart effektivt, jag använde mig av det för ett par år sen och slapp därefter vederbörande ( vars privatliv jag ingalunda hade något som helst intresse av)

Sanna

6 juli 2010, 13:34
Medlem
Savanten Svante skrev:
asponomen skrev:
mp3,iphone,ipad,dvz,qpad,IP-nummer

Du har mycket spännande framför dig! :)

dvz,qpad vet jag inte heller vad det är.

Åh, jag som trodde du var uppkopplad med senaste qpaden!
dvz finns att köpa på lokala outlets i skärgården (har jag hört).

7 juli 2010, 05:27
Medlem
http://www.ipnr.se/

Ett sätt att kolla upp ipnr. Fast det kanske inte ger så mycket som man tror.

8 juli 2010, 17:51
Medlem
Savanten Svante skrev:
http://www.ipnr.se/

Ett sätt att kolla upp ipnr. Fast det kanske inte ger så mycket som man tror.

IP-nummer...
Finner detta "fenomen", "statsfenomen" något...varierande intressant.
Å ena sidan/Å andra sidan; Storebror vs Ointressant Brorsa.
Alltså, IP=Internet Protocol, betyder ju lite freestyle-andes:
(Numrerande) Protokollförd Nätkommunikation.
What's the deal!?
Vi lever juli 2010 i ett postinformationssamhälle etc--där vi helt ofrånkomligt har att leva
med, "köpa" och acceptera dettas faktum.
Dock. Vem vet vad; vad vet man...
Vi kanske likt 'offentlighetsprincipen' gällandes info, och, om folkbokföringsuppgifter, Ratsits
betalköpsinfo och liknande, går mot en snar framtid med nåt slags uppluckrande av mer
outande informationsupplysningar, info om IP/ISP/dynamiskt IP etc.(?)(!...)

År 2013 kanske man kan ringa om/ epost-inhämta personinterkommunikationsInfo
från en ny dylik myndighet om upplysning av person x/X (grannen...) och dennes/dennas
IP-nummer och vad detta-s IP-nummer har hållt på med genom sin dator, sitt bredband,
sitt internetanvändande...

Spännande!!!...

10 juli 2010, 01:45
Medlem
Om du kollar här, så tror jag att många av dina frågor är besvarade.

10 juli 2010, 03:29
Medlem
Timeless skrev:
Om du kollar här, så tror jag att många av dina frågor är besvarade.

Tillbaka till vadå' (...i filmen...), blickandes?...

10 juli 2010, 03:55
Medlem
Samma slags frågor, t.ex om ip-nummer. Är samma nu som då.

Själv tycker jag inte det är så hemskt med IP. Det är en identifikation som du säger, men det var inte gjort för att man ska spåra människor, snarare för att skilja mellan datorer. Det är enkelt att gömma sig om man vill det. Jmf i verkligheten så måste man nästan genomgå en plastikoperation och ha ett falskt pass, samma sak tar någon minut att fixa för vem som helst som kommer åt google.se. Lite tur måste man i vanliga fall ha så att man slipper reklamen, men TOR+torbutton hittar de flesta ganska snabbt. Däremot så sjunker säkerheten avsevärt så fort man använder sig av såna "anonymitetstjänster".

10 juli 2010, 05:18
Medlem
Timeless skrev:
Samma slags frågor, t.ex om ip-nummer. Är samma nu som då.

Själv tycker jag inte det är så hemskt med IP. Det är en identifikation som du säger, men det var inte gjort för att man ska spåra människor, snarare för att skilja mellan datorer. Det är enkelt att gömma sig om man vill det. Jmf i verkligheten så måste man nästan genomgå en plastikoperation och ha ett falskt pass, samma sak tar någon minut att fixa för vem som helst som kommer åt google.se. Lite tur måste man i vanliga fall ha så att man slipper reklamen, men TOR+torbutton hittar de flesta ganska snabbt. Däremot så sjunker säkerheten avsevärt så fort man använder sig av såna "anonymitetstjänster".

Jag förstår! Detta med IP etc är, som du är inne på, inte hela världen. Det är som det är osv f.n.
We have to deal with that! Infosituationen rekonstitutioneras emellertid hela tiden-
vi har att leva med det ävenledes; jag brukar försöka säga att vi framlever i en verklighet
av och med en s.a.s. postinformativ samhällelighet-: och that's the way these days!
Vi har redan nu Storebrorsöppningar både mot och till oss själva Och mot och till andra/Andra (grannen, syrrans pojkvän, arbetspolarna, hyresvärden, ledande figurer i samhället etc osv).
IP som det utgörs/fungerar idag-och så som det kommer, kan komma att konfigureras framgent-
gör varken till eller från i det stora eller lilla hela, tror/tycker jag!
Om någon/Någon får, fick insyn i min bredbandsverksamhet/internet- och mobiltelefon (-)
verksamhet: inte mig emot (!)...Jag bjuder på det alternativt försöker hantera situationen
vartefter, och därefter osv.
Livet och dess kommunikation (även om jag "har" AS...) är för intressant och betydelsefullt för
att låta sig informationsparanoidiseras!

Livet sker vidare...

11 juli 2010, 04:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.