Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Oljemåleri 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Oljemåleri
Nja, godkänd tycker jag inte att den blev, men kan hända att jag fortsätter jobba med den lite till, och skrapar bort lite...vatten kanske och vass. Och träd. Och..

Ena molnet tycker jag blev bitvis bra.

Grejen är att jag inte har så många dukar och vi är nu tre ivriga målare i familjen. Så jag tänkte vara ekonomisk. ;)

19 april 2014, 23:07
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Nja, godkänd tycker jag inte att den blev, men kan hända att jag fortsätter jobba med den lite till, och skrapar bort lite...vatten kanske och vass. Och träd. Och..

Ena molnet tycker jag blev bitvis bra.

Grejen är att jag inte har så många dukar och vi är nu tre ivriga målare i familjen. Så jag tänkte vara ekonomisk. ;)

Gotcha. Begripligt med ekonomiskt tänk om det råder resursknapphet på taveldukfronten och att man själv är sin egen hårdaste kritiker.

19 april 2014, 23:14
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Just ja: Övning 1 blev så här hopplös.
http://postimg.org/image/pe4dcio9h/

Av din beskrivning att döma förväntade jag mig något riktigt horribelt kludd och blev därför besviken när jag såg tavlan... Man ser ju typ att den föreställer vad du vill att den ska föreställa: En ko som flyger över en bergstopp; den flyger för sin tro... eller om det var träd vid vatten?

Den känns lite impressionistisk i ut... nej, jag menar intrycket: Typ lite behagfullt drömsk och med mjuka färger. Jag ska följa din utveckling som målakludd med intresse. Apropå metoder förresten: Det som fungerar, det fungerar, men det skadar förstås inte att behärska så många metoder som möjligt.

Själv vet jag inte mycket om oljemåleri, men snacka går ju alltid. 8-)

20 april 2014, 03:01
Medlem
Den viktigaste regeln:
Ju mer thinner, desto bättre tavla - åtminstone enligt konstnären själv.

Som oljemålare måste du också lära dig att stå alldeles för nära betraktarens ansikte på vernissagen och gärna bjuda in dem till Österlen också på ett, låt säga "intressant", sätt som ska få betraktaren att minnas det flera decennier senare.

20 april 2014, 03:10
Medlem
:lol:

20 april 2014, 20:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.