Re: Jag måste vara en "produktiv medborgare"
Utredning och diagnos bör fortfarande finnas kvar, det understryker att det handlar mer om ett neurologiskt intersextillstånd än eget val. Men Huruvida jag "klarar av" en könskorrigering är ingen annans ensak om jag inte själv ber om det eller är kliniskt instabil. Alla som börjar en utredning borde omedelbart få tillgång till någon nivå av hormonbehandling då det som sagt kan göra lika mycket skada att låta bli. Bara det att förhindra individens kropp från att göra ännu mer skada kan t.om hjälpa utredningen då denne inte längre känner tidspress, och det är inte bara jag som tänkt så. Bara det att utredaren bestämmer över behandlingen skapar lite av ett "läkare mot patient" förhållande, det märks tydligt i hur transsexuella pratar om det.
Jag identifierar som kvinna. Jag har i huvudsak en kvinnlig heterosexuell läggning men är praktiskt taget asexuell (möjligtvis pga min självbild som är i konflikt som följd), vilket även det verkar vara vanligt bland transsexuella.
Om han ser ut som en kille och använder ett killnamn så är han en man och därför heterosexuell. Om inte så får du fråga vad han själv tycker.