Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Rotten Apple Wlan 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Rotten Apple Wlan
Jag skulle hjälpa en kompis att ansluta sin dator till en sån där styggelse som går under namnet Airport men det fungerade icke som det brukar fungera. Avviker de där ruttna produkterna från standard?

7 september 2012, 22:46
Moderator
Inlägg Re: Rotten Apple Wlan
Har ingen aning om vad som är "standard", men när jag hade problem med luftporten på min Mac berodde det på Comhem och löstes med support därifrån. (Visade sig att routern var felinställd på deras sida.) Något problem från datorn hade jag inte. Någon enstaka gång sedan dess har porten kopplats loss och jag har fått knappa in lösenordet till routern igen, men sedan har den funkat hittills. Svårt att säga mer när du inte är mer specifik. Kanske annars med, eftersom jag är allt annat än expert, men iallafall.

7 september 2012, 23:20
Medlem
Den fungerar otvivelaktigt då en mac utan problem fungerar. Jag har erbjudit mig att bistå med en gammal router som kan användas parallellt för PC-datorerna. Det finns en sån däringa mac-användare i huset men resten av dem är normala. I det avseendet.

7 september 2012, 23:24
Medlem
Hade jag haft en laptop med ett lämpligt OS hade jag nog kunnat utreda saken närmare men nu var det bara windows 7 tillgängligt på platsen. Mina laptops är döda sedan länge.

7 september 2012, 23:25
Moderator
Det där blev kinesiska för mig. Gäller det inte en Mac (eller annan Apple-manick), som jag trodde av trådrubriken?

7 september 2012, 23:27
Medlem
Zombie skrev:
Det där blev kinesiska för mig. Gäller det inte en Mac (eller annan Apple-manick), som jag trodde av trådrubriken?

Det är så att trådlösa basstationen (den man kopplar till nätverksuttaget i väggen) är från Apple, önskemålet är att ansluta en dator med windows till den. Mac-datorer funkar.

7 september 2012, 23:29
Moderator
Visst ja, basstation kanske det heter. Okej, då får någon kunnigare komma in.

7 september 2012, 23:32
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.