Var går egentligen gränsen? har funderat en del över det med bl.a alla rykten kring Assange målet,
som visserligen är rykten, men andra konstiga domar har jag ju sett ibland i media.
Är det våldtäkt om kondomen går sönder? om kvinnan påstår att man pillat sönder den? Eller om två
personer följt med varandra hem från krogen och idkat samlag, men när det är dags för morron nypet
upptäcker den ene att hen följt med fel person hem p.g.a fylla, därför inget morron nyp men hen hävdar
att det är våldtäkt kvällen före då hen menar att hen inte alls ville ligga med den personen om hen
vetat vem det var!?
Det börjar kännas som att det är våldtäkt med straffpåföljd om kvinnan påstår att "ja jag lovade att
han fick stoppa in den men absolut inte att han fick dra ut den igen, våldtäkt!!"
Det kanske t.o.m räcker med att hon säger att någon tittade på henne och såg kåt ut, varav hon blev
kränkt, och därför mentalt våldtagen?
Borde inte staten kunna lägga ut ett juridiskt giltigt kontrakt som alla i sexualakten deltagande parter
får fylla i och även ingående specificera vad de går med på och inte, och sedan skriva under. Om det
dessutom var lag på att alla sexuella aktiviteter skulle skulle dokumenteras med filmkamera eller bevittnas
av fyra eller fler ej jäviga vittnen, så var ju saken klar
, bara att jämföra med kontraktet. Brott mot
att fylla i kontrakt eller mot dokumentationslagen skulle jämställas med tungt narkotikabrott i straffskalan.
Jag är inte rädd för egen del utan bara intresserad av var gränsen går för vad vissa lobbyister ska få
kunna driva igenom? Nu har ju galningarna snart kommit så långt med sex och våldtäkterierna, som de
tilläts göra när det handlade om incest och övergrepp mot barn, där det slutade med att pappor inte
vågar t.ex bada med sina barn, tvätta dem vid blöjbyte eller män jobba på dagis? Är det bra först då?
Jag försvarar absolut inte övergrepp på något vis, det är alltid fel, men det är också extremism.
Och jag tycker att om en kvinna kan hävda att det är våldtäkt när kondomen går sönder och få rätt, då
borde väl en man vara våldtagen om en kvinna säger att hon käkar p-piller men ljuger och blir med barn?
Men nejdå, då ska han bara betala underhåll i 20år och hålla käft, basta!
Så var går gränsen? och vad är rättvisa? Det borde ju vara samma för alla eller hur?