Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
MPEG-4 i ELAN på PC med Windows 7 - Hilfe!!! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: MPEG-4 i ELAN på PC med Windows 7 - Hilfe!!!
Ja, VLC hade jag på min gamla dator. Det kan ju även läsa mts-filerna direkt. Tyvärr är det i transkriptionsprogrammet ELAN filerna måste funka på både PC och Mac. PMEG-4 skulle göra det, men så fasen heller. :(

Så problemet för mig kan vara att ELAN för PC (med Windows 7, om det nu är relevant) inte klarar av att läsa stream-filen? En kollegas kollega använder MPEG-4 i ELAN på sin PC utan Windows 7 utan problem, och han har också konverterat från mts-filer i Pinnacle. En annan hypotes jag fått framkastad är att det beror på grafikminnet. Jag har en laptop med det bästa grafikkort som fanns att uppbringa, åtminstone ur det utbud som gick att beställa på universitetet, men det kanske helt enkelt inte duger? Men varför kan jag i så fall titta på mts-filerna utan problem?

29 januari 2012, 14:08
Moderator
Inlägg Re: MPEG-4 i ELAN på PC med Windows 7 - Hilfe!!!
Incognita skrev:
Fast... det blev ändå bättre. Det gick att konvertera till wmv-format, av riktigt god HD-kvalitet, som funkade utmärkt i ELAN. Synd bara att det inte funkar på Mac. Då kan vi inte skicka transkriptioner och kodningar mellan oss, jag och min kollega.

Bästa lösningen i alla fall, eftersom min kollega ändå inte orkar lära sig ELAN. Så då behöver jag inte ta hänsyn till hans Mac. :D Tack, Ufo!!!

6 maj 2012, 14:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.