Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Om kakor och pelargoner 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Om kakor och pelargoner
Jag råkar tyvärr ibland, rätt ofta faktiskt, skapa trådar som retar eller som är allmänt vidriga.
För att göra avbön för detta ofog tänkte jag skapa en snäll tråd om småkakor och pelargoner!
det blir bra tror jag.
Pelargoner är fina blommor som min mamma hade på blombrädor när jag var liten, det finns många olika
sorter som alla är lättodlade, man kan fråga andra tanter i grannskapet om det går att få sticklingar
av sorter som man inte själv har. Det resulterar i både många olika sorters vackra och fina blommor plus
att man får nya trevliga tantvänner, kanske en syjunta vore trevligt.
Lotus däremot odlades aldrig av mamma, dom bör man akta sig för då dom trivs bäst i träsk, och sådana
träsk vill ingen ha hemma, så vi struntar i dom, vi glömmer dom blommorna.
Vi håller oss till dom rara pelargonerna, dom är ju präktiga och lättskötta!

Småkakor är ju också trevligt att ha i röda stugor med vita knutar och kafferep med tantvännerna!
Stora kakor hoppar vi över, småkakor är så mycket enklare att hålla på med, sju sorter ska det va!
självklart. Blanda dom inte hur som helst bara, de kan bli mjuka då, stora kakor är ju dessutom svåra
med fler ingredienser och vem vill ha en stor fruitcake hemma! inte jag iaf! frukt kan ju vara skämd
och sånt slipper vi om vi håller oss till småkakor. förvara dem tort i burkar så håller de länge.

När vi har bakat klart i våra hen så kan vi, alla tanterna i grannskapet, både manliga och kvinnliga
för så ska det vara, träffas och ha ett riktigt gemytligt kafferep och skvallra lite om andra,
värre tanter, som tydligen lägger sig i både det ena och det andra har jag hört, säger bara det så
har jag ingenting sagt!
När vi suttit hela kvällen och druckit kaffe och ätit kakor så kanske samtalsämnena tryter, då blir det
ju tråkigt och det vill vi ju inte! så då tar vi och sjunger lite gamla fina sånger istället!
Om vi skulle börja med "Walk on the Wild Side" med Lou Reed, nja föresten, om jag tänker efter var
det kanske ett dumt förslag...
Tror istället att vi klämmer i riktigt ordentligt med "We shall overcome" med Birgit Friggebo!

Fyll nu gärna på med sticklingar och recept, och var snälla! ;)

(Allvarligt, För fn bli inte sura nu, för jag hoppar inte på någon, mig själv möjligen.) :D

24 april 2012, 14:38
Medlem
Inlägg Re: Om kakor och pelargoner
Ron Jeremy skrev:
småkakor och pelargoner

*drar i snabeln*

24 april 2012, 15:15
Medlem
Pelargoner är ett satans plågoris.

24 april 2012, 20:35
Medlem
nallen skrev:
plågoris

Bild

24 april 2012, 22:33
Medlem
Schueberird skrev:
Ron Jeremy skrev:
småkakor och pelargoner

*drar i snabeln*

Ja, bögrunk är inte så farligt som somliga vill ha det till :)

25 april 2012, 00:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.