Re: rutinmässiga visitationer av barn!
Rota, Gräv ... är själv övertygad om att "The Little Rascal's" gjort/hittat på saker som gör man överser med att ens pröva om en diagnos är "adekvat" , vidare kan det mycket väl vara så att det är mycket besvärligt att förhålla sig till huruvida just AS kan ha ställt till det/ha det ställt med t.ex "droger" "övergrepp" "promiskuitet" "kriminalitet" etc ...
Kan tyvärr inte bidra med några "belägg" eller "komprometterande uppgifter" ... men förstår att det inte förändrats mer än marginellt kanske t.o.m. till det sämre sen den tid på 1990-talet då jag personligen utförde en del "rot" (renovering, ombyggnad, tillbyggnad) uppdrag åt ("random"
) Landsting baserade institutioner,
Gränser för hur diagnoskriterier flyter är lika duktigt illa som för hur gränserna för såväl "SiS" som för de privatiserade typ "ap center" m.fl eller de kommunala institutioner som kan komma ifråga, ett "ödets" lotteri ... i hur utvecklingen senare skall gestaltas för de som hamnat/behandlats snett ...
Hade önskat bidra med mer, men är för feg på ett öppet forum i en öppen tråd ... lider svårt av den underlåtelsen som ändå måste beaktas mot eventuella "outningar" av både drabbade "ungar" och deras föräldrar som de som "maktlöst"
sitter fast i att göra väl men gör så fel (kunskapsbrist? och dålig fortbildning i kombination med uteblivet arbetsgivaransvar m.m)
Min underlåtelse får jag leva med tills jag vet hur/om hur jag på ett bättre och vettigt sätt kan "ingripa" i tid och inte när det redan hänt ... (förbannat)
db