Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Viss mobbning är naturlig och bra 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Viss mobbning är naturlig och bra
Jag har förklarat i andra trådar hur min syn på aristokrati ser ut. Högst upp står personer med aristokratiska drag och personligheter. Habsburg kan kanske ses som en utdaterad symbol för aristokrati. Hela grundtanken är ju att naturen vill skapa finare varelser och detta står över traditionell aristokrati även om det inte sällan finns samband. På samma sätt som att arbetarklassen av naturliga orsaker blivit uppsamlingsplats för de mindre aristokratiska men även där finns undantag.

5 januari 2010, 22:25
Medlem
Om det är evolution du tror på måste du inse att arbetarklassen är av betydligt bättre virke än adeln. Inavel är inte bra som du vet, och ett hårt liv härdar. Förr i tiden fanns knappt några allergier.

Släpp ner valfri bortklemad von Aaf på byggarbetsplats, häktet, sjön, förorten etc och se hur bra han klarar sig.
Undanglidande skrytsamma mjäkpellar är vad de är. Trots alla sina fina skjortor, fina kontakter och fina föräldrar och flashiga klockor, trots allt överlägset skryt är de inte mycket mer än en papperslapp när det kniper. De blåser iväg lika fort som de kastar sina parkeringsböter...

6 januari 2010, 00:02
Medlem
Krigarn skrev:
Om det är evolution du tror på måste du inse att arbetarklassen är av betydligt bättre virke än adeln. Inavel är inte bra som du vet, och ett hårt liv härdar. Förr i tiden fanns knappt några allergier.

Släpp ner valfri bortklemad von Aaf på byggarbetsplats, häktet, sjön, förorten etc och se hur bra han klarar sig.
Undanglidande skrytsamma mjäkpellar är vad de är. Trots alla sina fina skjortor, fina kontakter och fina föräldrar och flashiga klockor, trots allt överlägset skryt är de inte mycket mer än en papperslapp när det kniper. De blåser iväg lika fort som de kastar sina parkeringsböter...

I hear you, men om alla hade en aristokratisk ådra, skulle gatan som du skildrar den existera?

Off topic:

Josef3 skrev:
"tv-spelskillen" som var en naturlig del av gemenskapen.

Intressant. Jag var bara del av någon gemenskap i klassrummet när jag ställde bra frågor eller svarade på någon elevs när läraren var frånvarande. Jag sågs som lite av en ensam bokmal, men med en akademisk eller vetgirig klang istället för nördig.

Förutom det var jag för det mesta ogillad och i vissa fall mobbad, i huvudsak för att jag var tydlig med att jag egentligen inte ville ha med andra att göra. Men när jag umgicks med mina vänner lämnades jag ifred. Inte för att jag hade sällskap, men för att jag slutade uppföra mig som ett socialt svart hål när jag var med dem.

6 januari 2010, 02:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.