Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Är det jag som säljer fel saker? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Är det jag som säljer fel saker?
Eller är folk generellt rätt besvärliga på tradera?

Jo, ibland försöker jag sälja av saker där, men det brukar sluta i att jag suckar högt, och säger nåt i stil med "idioter", fast inte riktigt lika snällt, och slutar sälja där i nåt år eller så.

Är folk generellt sådär besvärliga när det kommer till näthandel, är det nåt man bör vänta sig?

2 februari 2012, 22:30
Moderator
Inlägg Re: Är det jag som säljer fel saker?
Hur då besvärliga? *nyfiken* Har du några oförglömliga repliker på lut där?

3 februari 2012, 13:53
Moderator
Jag väljer alltid fel saker - som konsument. Alla produkter jag fastnar för, de som är optimala med hänsyn till kvalitet, pris och miljöpåverkan, slutar att tillverkas inom kort. Detta bara för att jag vägrar att underkasta mig marknadsföringsekonomins grundläggande principer för hur konsumenter fungerar. Nu har jag bara läst 5p marknadsföring (mest för att klara sommarhyran), och det var ett tag sedan, men enligt det kursinnehållet bygger all marknadsföring på nischning. Man riktar sig till den kundgrupp som vill ha vita tänder eller till den som vill slippa karies så effektivt som möjligt eller till den som vill ha få tillsatser eller till den som vill att tandkrämen skall vara billig. I want it all. Då och då kommer det ut produkter på marknaden som riktar in sig på hela konkarongen, men då gäller det att bunkra. Snart går de nämligen i konka.

3 februari 2012, 14:34
Medlem
Incognita skrev:
Hur då besvärliga? *nyfiken* Har du några oförglömliga repliker på lut där?

"Åh, vad fin den är, men jag har inga pengar just nu. Kan du skicka några bilder till?" Om 100 kronor är för mycket kan du väl låta bli att lägga det som bud, tänker man då..

eller varför inte idioten som gav mig dåligt omdöme efter att han inte betalat, inte kontaktat mig?

"Vafan vi kom överens att jag inte behövde den, din jävla sopa!" vilket vi inte ALLS hade kommit överens om.. Han var som sagt inte kontaktbar..

3 februari 2012, 15:20
Medlem
Savanten Svante skrev:
Eller är folk generellt rätt besvärliga på tradera?
Just tradera har jag bara positivt om, men jag säljer inte där.

Men när jag jobbade i butik så var väl runt hälften besvärliga, spridda längs hela skalan från lite snurriga till helt omöjliga.
Det är de omöjliga man kommer ihåg.

3 februari 2012, 15:30
Medlem
Svante det blir till att gå på streetan och sälja din kropp ;)

4 februari 2012, 00:42
Moderator
Min begränsade erfarenhet är att överraskande många är knökiga i vilken som helst handel där de inte har en professionell roll att fylla, lagar att följa och en bemötandemässigt seriös arbetsgivares rykte att försvara. De två (tror jag) som jag har varit bifigur i privat näthandel med råkar dock ha varit justa.

4 februari 2012, 02:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.