Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Vill Du delta i en intervjustudie? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vill Du delta i en intervjustudie?
Hej igen!

Nu är jag färdig med mina intervjuer till examensarbetet. Jag länkar till arbetet här när det är färdigt, förmodligen i januari. Stort tack till alla som deltagit och visat intresse på andra sätt!

Charlotte

19 september 2011, 09:19
Inaktiv
Det var bara kul att få delta. Lycka till med tiden framåt, framtiden!
:02:

6 oktober 2011, 01:45
Medlem
Hej igen!

Nu är uppsatsen färdig. Tyvärr publicerar inte min institution (Psykologiska institutionen i Göteborg) studentuppsatser. Om någon vill läsa arbetet är ni därför välkomna att kontakta mig här på forumet, så mailar jag ett exemplar.

En kortkort sammanfattning av arbetet lyder som följer:

"I denna studie intervjuades 9 unga vuxna (18-27 år) med diagnosen Aspergers syndrom. Syftet var att undersöka hur deltagarna såg på parrelationer och sexualitet; deras erfarenheter, vilka bilder de hade av framtiden samt vilken kunskap de upplevde att de fått från omgivningen. Teoretisk utgångspunkt var begreppet possible selves, möjliga själv. Deltagarnas bild av parrelationer präglades av deras erfarenheter och den kunskap de fått av andra. Det ideala möjliga själv flest beskrev var att ha en parrelation i framtiden. Deltagarna hade flera strategier för att uppnå detta möjliga själv. De svårigheter diagnosen förde med sig upplevdes som det största hindret för att uppnå idealet. Internet och skola beskrevs som de viktigaste källorna till kunskap om sex och samlevnad."

Stort stort tack för uppmuntrande kommentarer, synpunkter och till alla ni som deltagit!

9 januari 2012, 17:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.